معماری غربی؛ تهدید حریم شهروندان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت: اسلام همواره در آموزه های خود به حفظ و احترام به حریم افراد و زندگی انسان ها تاکید دارد اما در جوامع غربی و آنچه که در معماری غربی مشاهده می شود نقض حریم زندگی خصوصی افراد است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در همایش ملی معماری که با حضور جمع کثیری از اساتید، مهندسان و دانشجویان رشته معماری کشور در تالار اجتماعات موزه جنوب شرق زاهدان برگزار شد اظهار داشت: معماری اسلامی و ایرانی تاکید بر حفظ حرمت ها دارد اما معماری غربی و آنچه که به عنوان معماری جدید در برخی ساختمان ها بکار گرفته می شود میراث فرهنگ بیگانگان است.

وی بااشاره به اینکه در احداث بناها و آپارتمان ها باید منافع و مصالح رفاهی ساکنان در اولویت قرار گیرد ابراز داشت: پاسخ به تمامی نیاز های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و حتی ورزشی از جمله ملزومات احداث مجتمع های مسکونی است که متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از ساخت و ساز ها این نیاز ها و اصول رعایت نشده و دیده نمی شود.

وی خطاب به دانشجویان رشته معماری گفت: معماری اسلامی باید مطابق با آموزه های دینی و اسلامی و با درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد و مورد تایید دین اسلام انجام شود و از تاثیر الگوهای غربی دور باشد.

وی تاثیر پذیری از معماری غربی و بیگانه را آفت بناهای اسلامی در کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا مهندسان و دانشجویان این رشته نقش مهم و تاثیر گذاری در ارایه الگوهای اسلامی و مطابق با اموزه های دینی دارند که باید بیش از گذشته این نقش پر رنگ و برجسته شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0