تدوین طرح جامع منظر شهری کرج

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج از تهیه و تدوین طرح جامع سیما و منظر شهری و ارسال آن برای کمیته سیما و منظر شهری استان جهت تصویب و تایید نهایی خبر داد.

 

احداله احمدی پرگو با بیان اینکه بر مبنای طرح جامع سیما و منظر شهری کلانشهر کرج سازندگان بناهای ساختمانی مکلف به ارایه نقشه نما خواهند بود، هدف از این اقدام را هویت بخشی به نمای ساختمان‌ها و جلوگیری از برهم زدن شکل و زیبایی شناسی شهر دانست و افزود: امروز کرج بیش از هر زمانِ دیگری به هویت معماری و شهرسازی نیاز دارد؛ چرا که به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور در معرض دید قرار دارد و اگر امروز چاره‌ای برای وضعیت ساخت و سازهای شهری اندیشه نکنیم، تضمینی برای ساماندهی این وضعیت در آینده وجود نخواهد داشت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با بیان اینکه ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیرمجاز و حذف بافت‌های فرسوده از چرخه زندگی شهرنشینی از جمله دغدغه‌های این معاونت در سال جاری است، اظهار داشت: بر همین اساس، طرح جامعی جهت ساماندهی و توانمندسازی خط چهار حصار کرج در حال تهیه است و از طریق رایزنی و تعامل با اداره کل مسکن و شهرسازی روند اجرایی شدنِ آن را دنبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: طرح پهنه بندی زلزله و تعیین نقاط لرزه خیز کلانشهر کرج نیز در حال آماده‌سازی است که بر آمادگی ادارات برای مواجه با زلزله احتمالی در این شهر می‌افزاید و هماهنگی‌های میان بخشی را افزایش می‌دهد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0