اتوبوس و مترو در تورنتو

تورنتو دارای یکی از بهترین شبکه های حمل و نقل شهریاست که از اتوبوس، مترو و اتوبوس برقی تشکیل شده است.به طوریکه شما را تا مدت ها ازداشتن خودرو شخصی بی نیاز می کند.
مترو تورنتو همانند تهران تنها از دو خط اصلیو دو خط فرعی تشکیل شده است.خط شمال و جنوب به صورت U شکل در امتداد خیابان یانگ ( تصور کنید خیابان ولی عصر تهران) و دو خیابان دیگر قرار گرفته و خط غربی و شرقی نیزدر مرکز شهر در مسیری مشابه ( خیابان آزادی تا انقلاب تهران) کشیده شده است. شما میتوانید نقشه مسیرهای مترو واتوبوس ها را بطور رایگان از ایستگاه های مترو تهیهکنید.
خط مترو و اتوبوس ها متعلق به شرکتی با نام TTC (مخفف Toronto TransitCommission )است .

بلیط سوار شدن به هر دو وسیله یکسان است و به شکل های مختلفعرضه می شود. استفاده از خطوط مترو و اتوبوس ظرافت های خاصی دارد که در اینجا بهطور خلاصه به آنها اشاره می کنیم.
البته دو شرکت اتوبوسرانی دیگر نیز در تورنتوی بزرگ فعال هستند کهیکی در منطقه شمال تورنتو با نام یورک ( چیزی شبیه منطقه شمیرانات تهران) و دیگریدر منطقه غرب شهر ( شبیه منطقه مهرآباد جنوبی) به نام میسی ساگا، فعالیت می کنند کهدارای مسیرها، بلیط و تشکیلات خودشان هستند و اگر به آن مناطق بخواهید سفر کنیدباید در مرز ورودی آن نواحی بلیط دیگری تهیه یا نقدا به راننده پرداخت نمایید.
هزینه:
هزینه استفاده از مترو و اتوبوس در یک مسیر برایبزرگسالان ۳ دلار ، سالمندان بالای ۶۵ سال و دانشجویان ۲ دلار و کودکان زیر ۱۲ سال ۷۵ سنت است که به شکل های زیر قابل پرداخت است:
به صورت پول خورد : راننده به هیچوجه پول شما را خورد نمی کند

به صورت توکن (Token ): بلیط های سکه مانند مخصوص هر ۱۰ عدد ۲۵ دلار
داشتن این توکن ها برای ورود به ایستگاه های مترو که دارای درهای خودکارهستند وتنها با کشیدن کارت یا انداختن
توکن باز می شوند مفید است.
بلیطکاغذی فقط برای کودکان ( هر ۱۰ عدد، ۵٫۵ دلار)

Metro Pass یا کارت ماهانه: این کارت برای استفاده نامحدود ازمترو و اتوبوس به مدت یک ماه با نرخ های زیر به فروش می رسد: ۱۲۱ دلار برایبزرگسالان و ۹۹ دلار برای سالمندان بالای ۶۵ سال جهت یک ماه استفاده نامحدود ازمترو و اتوبوس، کودکان چنین کارتی ندارند
Weekly pass یا کارت هفتگی: همانندکارت ماهانه به قیمت ۳۶ دلار برای یک هفته استفاده نامحدود بزرگسالان، ۲۸ دلار برایسالمندان و دانشجویان، کودکان چنین کارتی ندارند
Weekly pass GTA یا کارت هفتگیمعتبر در تورنتوی بزرگ: همانگونه که گفته شد، سیستم اتوبوسرانی تورنتو، یورک درشمال تورنتو و میسی ساگا در شرق تورنتو مستقل از هم هستند و بلیط ها و کارت هایهمدیگر را قبول نمی کنند. برای افرادی که مجبور به تردد روزانه بین این سه منطقههستند، (مثلا شهرری، تهران و شمیرانات) یک کارت هفتگی مشترک صادر می شود که از همهگیشه ها ی مترو قابل تهیه است. قیمت این کارت ۵۲ دلار است.
Day Pass یا کارتروزانه: یک روزه برای ایام تعطیل شنبه یا یکشنبه به قیمت ۱۰ دلار. استفاده از اینکارت به صورت گروهی و به سه شکل زیر انجام می شود:
ـ یک بزرگسال و حداکثر ۵ کودکیا جوان زیر ۱۹ سال
ـ ۲ بزرگسال و ۴ کودک یا جوان زیر ۱۹ سال
ـ ۲ بزرگسال
نکته:بلیط یا توکن را می توانید علاوه بر ایستگاه های مترو ازحدود ۱۲۰۰ نمایندگی TTC در سراسر تورنتو ( غالبا مغازه های سوپری)دریافتدارید.
سالمندان و دانشجویان برای اثبات سن و شغل خود باید به برخی مراکز خاصمراجعه و کارت عکس دار تهیه کنند.
بخشی از قیمت Metro Pass ماهانه بابت مالیاتاست که این مبلغ در انتهای سال و هنگام محاسبه مالیات بر درآمد، به شما عودت دادهمی شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0