طرح “تاکسی دوچرخه” برای کاهش آلودگی هوا

طرح “تاکسی دوچرخه” به عنوان یکی از طرحها و ابتکارات برای دوستی با طبیعت و حمایت از محیط زیست و مقابله با آلودگی، از چند ماه پیش در کانادا به اجرا درآمده است و آمریکا نیز به استفاده از این تجربه روی آورده و نسخه کانادایی “تاکسی دوچرخه” در سانفرانسیسکو به اجرا درآمده است.

به گزارش خبرخودرو ،طرح “تاکسی دوچرخه” در کنار ابتکارات و طرحهای هدفمند برای کاهش اثرات آلودگی هوا و آلاینده های خطرناک، علاوه بر تاثیرات مثبت آن برای محیط زیست، طبعا فواید سلامتی و بهداشتی هم دارد. این طرح از شهر مونترال آغاز شد و شهر سانفرانسیسکو در آمریکا از آن کپی برداری کرد.

دوچرخه، یک راه حل است، این ایده ای است که بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در چارچوب تلاشها برای کاهش ازدحام و ترافیک و بهبود وضعیت محیط زیست به آن رسیده اند . در کنار ابتکارات فردی، ترجیح استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله ای برای تردد و رفت و آمد و انجام فعالیتهای ورزشی در قالب طرحهایی نمایان شد که می توان یک سرمایه گذاری موفقیت آمیز توصیف کرد. ” تاکسی دوچرخه” طرحی است که از چند ماه پیش در شهر مونترال کانادا به اجرا در آمده است و با استقبال گسترده روبرو شد و طولی نکشید که آوازه آن داخل و خارج کانادا را فرا گرفت .

شهر سانفرانسیسکو آمریکا، بلافاصله از طرح تاکسی دوچرخه که در کانادا به اجرا در آمد، به امید کاهش ترافیک و میزان آلودگی بالا در آسمان در کنار مزایای سلامتی آن الگوبرداری کرد .

تاکسی دوچرخه را می توان در مراکز خاصی یافت به طوری که می توان با پرداخت کرایه آن از طریق یک دستگاه که با انرژی خورشیدی کار می کند، از آن استفاده کرد.

مشتری برای استفاده از تاکسی دوچرخه برای یک روز تمام، پنج دلار به این دستگاه فعال با انرژی خورشیدی پرداخت می کند و اجاره آن، برای مدت یک سال تمام، یکصد و بیست و پنج دلار هزینه دارد.

شرکتی اقدام به ارائه خدمات پشتیبانی و مشورتی به طور تمام وقت بر اساس سیستم ارتباطات از طریق ماهواره ها می کند.

دوچرخه های ویژه در چارچوب دوستی دیرینه و پایدار با محیط زیست ساخته می شود و چنین وسایلی در خیابانها در حال گسترش است که می توان در بزرگترین برنامه آگاهی برای ترغیب مردم به انجام ورزش و حفظ کره زمین از آلودگی هرچند به میزان اندک، از آن استفاده کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0