کمربند سبز تهران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه مشترک با معاونت خدمات شهری شهرداری تهران؛ تعیین تکلیف کمربند سبز تهران را خواستار شد.

احمد حکیمی پور گفت: در شورای اول که بحث کمربند سبز حاشیه تهران هم مطرح شد، از اتمام این طرح تا چند سال پیش صحبت می کردند. وی افزود: نگهداری فضای سبز بسیار مهم است و برخی درختان کاشته شده در حال نابودی است و در حریم آنها ساخت و ساز غیر مجاز صورت می گیرد.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد در گذشته های نه چندان دور کوی فراز و دامنه اوین کاملا پوشیده از گیاه و درخت بود اما آن درختان نابود و تاسیسات و ساختمان های جای آنها سبز شده است.
رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در این نشست مشترک با تاکید بر اهمیت اجرای طرح کمربند سبز تهران گفت: آیا کاشت درختان برگ سوزنی نقشی درکاهش آلودگی هوا دارد، این گونه گیاهی از عوامل اسیدی شدن خاک محسوب می شود
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با تاکید بر تهیه و تدوین برنامه ۵ ساله برای سازمان ها و مناطق شهرداری گفت: در بحث رشد فضای سبز بهتر است رویکرد در ۳ بخش فرامنطقه ای، منطقه ای و محله ای مد نظر باشد.
در این جلسه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد: چنانچه جلوی پیش روی در محیط زیست اطراف تهران گرفته شود کاربزرگی خواهد بود و از هزینه کردهای اضافه جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: ایجاد پارکها ی بزرگ با مساحت های چند هکتاری کار بزرگی است اما آیا هزینه چرخه حیات این پارکها دیده شده است ، بسیاری از بوستان ها کمتر از ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد. اقبال شاکری همچنین به موضوع حفاظت در پارکها اشاره کرد و گفت: ایجاد پارکهای محله ای بهترین راه حل افزایش سرانه فضای سبز است.
احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهرتهران نیز با تاکید بر بهره گیری از توان بخش خصوص و مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز گفت: بهتر است نظام نامه اجتماعی برای حفظ فضای سبز با رویکرد نقش آفرینی مردم تعریف کنیم.
وی افزود: همه کارها را بر عهده شهرداری نگذاریم ، فضای اجتماعی را به گونه ایی تعریف کنیم که تک تک شهروندان صاحبان مغازه ها و … در حفظ و نگهداری فضای سبز مسئول باشند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0