پیاده رو

پیاده رو ، مسیری است جهت عبور عابرین پیاده که در کنار خیابان قرار دارد. پیاده رو در کشورهای مختلف انگیلیسی زبان به نام های متفاوتی خوانده میشود. در آمریکا به آن sidewalk ، در انگلیس pavement ، در استرالیا، ایرلند، هند و نیوزلند footpath گفته میشود.Footway نیز یک اصطلاح مهندسی برای پیاده رو در انگلیسی میباشد.

برای ساختن پیاده رو ها معمولاً از سیمان ( بیشتر در آمریکا و کانادا) ، آسفالت، آجر ( بیشتر در اروپا)، سنگ و اخیراً از لاستیک استفاده میشود. در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ پیاده رو هایی از جنس چوب نیز مرسوم بوده است. این پیاده روهای چوبی ممکن است هنوز هم در مکان های قدیمی دیده شوند. بلوک های سنگی (flagstones ) در مواردی به کار میروند که منظره زیباتری از نظر ظاهری مد نظر باشد، مانند مرکز شهرهای قدیمی.

پیاده روی آجری

ساختن پیاده رو در مکان های شهری مرسوم است ولی در مکان های حومه ای ساختن پیاده رو مرسوم نیست .در روستاها نیز به ندرت پیاده رو دیده میشود.
در بعضی جاها از پیاده روها به صورت مشترک هم برای عابرین پیاده و هم برای دوچرخه سواران استفاده میشود.
پهنای پیاده رو ها بر اساس تاثیری که بر ترافیک آن منطقه دارند متفاوت است.معمولاً پهنای پیاده روها از ۱٫۳ متر (۴ فوت) بیشتر است.
در بیشتر کشورهای غربی به منظور کاهش مشکلات معلولین ، تلاش میشود تا موانع از مسیرها برداشته شود که این سیاست مشمول پیاده رو ها نیز میشود.
در بسیاری از کشورهای دیگر ، پیاده روها در محل تقاطع ها دارای سراشیبی های ملایمی هستند تا افرادی که از صندلی چرخ دار استفاده میکنند با مشکل مواجه نشوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0