‌تدقیق مطالعات طرح ساحلی کشور

معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر، از انجام تدقیق مطالعات و اجرای طرح ساحلی کشور در سواحل استان هرمزگان برای نخستین بار در سواحل کشور خبر داد.

علیرضا کبریایی اظهار داشت: با توجه به تصویب و ابلاغ طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور که با همکاری ۱۸ سازمان و ارگان مرتبط به دریا توسط این سازمان تهیه و توسط شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و با حضور تمامی استانداران استانهای ساحلی کشور بررسی و تصویب و به تمامی استانداران استانها ساحلی کشور نیز ابلاغ شده است، به زودی و برای اولین‌بار با توجه به شرایط ویژه استان هرمزگان در این استان از مقیاس ۲۵۰۰۰ :۱ به ۱:۵۰۰۰ تدقیق و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی براساس قانون، توسعه و تجهیز بنادر تجاری کشور است و این سازمان نیز در این خصوص صرفاً براساس مطالعات انجام شده در طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تاکنون عمل کرده و لذا ساخت بندر تجاری جدیدی در دستور کار این سازمان براساس مطالعات فوق نیست.

کبریایی اظهار داشت: اما توسعه و پیشرفت مناطق نوار ساحلی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و با توجه به یکی دیگر از وظائف قانونی این سازمان که متولی صدور مجوز ساخت و نظارت بر بهره برداری ساخت و سازهای دریایی و ساحلی است، سازمان بنادر و دریانوردی از هر گونه سرمایه‌گذاری در این مناطق استقبال کرده و تمهیدات لازم جهت صدور مجوزهای فوق را در این خصوص انجام خواهد داد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تعداد استان‌های ساحلی در نوار ساحلی کشور به این سازمان مربوط نبوده و صرفاً توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرها و شهرستان‌ها و همه مناطق نوار ساحلی کشور برای این سازمان و کشور اهمیت دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0