اجرای طرح هادی روستایی کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۲۹ هزار و ۱۰۰ طرح هادی در روستاهای کشور خبر داد.

محمدرضا شاملو در همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریای خزر اظهار کرد: بنیاد مسکن دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام (ره) در ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ تاسیس شد. وی ساخت مسکن محرومان را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ساخت مناطق آسیب‌دیده از جنگ تحمیلی به بنیاد مذکور واگذار شده است.

شاملو با بیان اینکه بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل جنوب کشور به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: وظایف جدیدی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به بنیاد مذکور واگذار شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام‌های انجام شده این بنیاد را دارای ماهیت اجرایی خواند و تصریح کرد: بنیاد مسکن نگاه توسعه‌ای به روستاها را هرگز فراموش نکرده و همکاری با مجامع علمی و دانشگاه‌ها مد نظر است. وی از اجرای طرح هادی در ۲۹ هزار و ۱۰۰ روستای کشور خبر داد و بیان کرد: ۱۸ میلیون نفر زیر پوشش طرح مذکور هستند و ساخت‌وسازها بهینه انجام می‌شود.

*اصلاح ۱۳ هزار معابر روستایی

شاملو با اشاره به اصلاح معابر ۱۳ هزار و ۱۰۰ روستا در کشور، یادآور شد: اقدام مذکور با مشارکت مردم انجام شده است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهسازی و احیای بافت‌های فرسوده روستایی را در حال انجام ذکر کرد و گفت: امر مذکور در برنامه سوم توسعه کشور به تصویب رسیده است.

*بافت فرسوده ۶۷ روستای کشور احیا می‌شود

وی با بیان اینکه طرح بهسازی و احیای بافت ۶۷ روستا در کشور تهیه شده است، اظهار کرد: طرح مذکور در ۵۰ روستا به اجرا در آمده است. شاملو به تخریب هزاران واحد مسکن روستایی در حوادث به دلیل آسیب‌پذیری اشاره کرد و افزود: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از اقدام‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران است.

*مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار خانه روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه کشور خبر داد و تصریح کرد: یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون ساخته شده است. وی با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۱۰ سال گذشته نوسازی شده است، بیان کرد: ۴۸۰ هزار قطعه زمین تاکنون به منظور ساخت مسکن روستایی در کشور واگذار شده است.

شاملو صدور سند روستایی را از اقدام‌های ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: صدور سند روستایی با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده و دارای آثار اجتماعی بسیاری در توسعه روستاها است.

*۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی سنددار شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی کشور تاکنون سنددار شده است، یادآور شد: بخشی از املاک توانستند به‌راحتی از تسهیلات بانکی استفاده کنند. وی ارائه خدمات فنی در ساخت مسکن روستایی را حائز اهمیت خواند و اذعان کرد: یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مورد استعلام و نظارت بر ساخت‌وسازهای روستایی انجام شده است.

*اجرای طرح ساماندهی ۲۴۵ منطقه کشور

شاملو به اجرای طرح ساماندهی ۲۴۵ منطقه کشور اشاره کرد و افزود: طرح هدف گردشگری ۱۵۰ روستای کشور تهیه شده و در ۱۲ روستا عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقدام‌های مذکور در مراکز دانشگاهی مورد پژوهش قرار گرفته است، تصریح کرد: اقدام‌های گسترده‌ای در جامعه روستایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است. وی خواستار هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های روستایی شد و بیان کرد: روستاها هنوز از نبود هماهنگی رنج می‌برند.

شاملو بر یکپارچه‌سازی طرح‌های توسعه عمرانی در روستاها تاکید کرد و گفت: برطرف شدن مشکلات جامعه روستایی نیازمند اراده ملی است. به گزارش فارس، دومین همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریای خزر با محوریت مسائل کالبدی و اجتماعی  فرهنگی با هدف تلاش به منظور کمک به تحقق توسعه روستایی در برنامه پنجم توسعه، ۱۷ و ۱۸ مهر جاری در دانشگاه گیلان در حال برگزاری است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0