تفاوت خودروی اشتراکی با سایر سیستم‌های حمل و نقل

علیرغم برخی تفاوت‌ها، شیوه‌های مختلفی اما مشابه خدمات خودروی اشتراکی وجود دارد. به عنوان مثال تاکسی، برای سفرهای یکطرفه و افرادی که توانایی رانندگی ندارند مناسب است و یا خودرو کرایه‌ای، که بیشتر برای سفرهای طولانی مناسب است بکار می‌رود. و یا همپیمایی که تعداد از افرادی که هم‌مسیر هستند با یک وسیله نقلیه به مقصد خود می‌روند.
به دلیل شباهت نسبتاً زیاد این سرویس به سرویس خودرو کرایه ای، جهت تبیین تفاوتهای این دو سرویس، موارد زیر در اینجا ذکر می گردد:
– کلیه امور مربوط به رزرو، کرایه و برگرداندن اتوموبیل در سرویس خودروی اشتراکی برخلاف خودرو کرایه ای بر عهده شخص استفاده کننده است.
–  مدت زمان استفاده از اتوموبیل خودروی اشتراکی کوتاهتر از خودروی کرایه ای است.
– ایستگاههای سرویس اتوموبیل اشتراکی عمدتاً در نزدیکی ایستگاههای حمل و نقل عمومی قرار گرفته اند.
– افراد استفاده کننده از سرویس اتوموبیل اشتراکی معمولاً جزء اعضا هستند و در مورد توانایی آنها و عدم وجود مانعی جهت رانندگی، قبلاً اطمینان حاصل شده است.
در سیستم خودروی اشتراکی یک گروه سازماندهی شده از افراد استفاده‌کننده، از یک یا بیش از یک خودروی اشتراکی، در یک شبکه غیر متمرکز مشتمل بر مکان‌های پارک خودرو (نزدیک به خانه، محل کار و یا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و ..) و با سیستم رزرواسیون منسجم و یکپارچه، خودروهای مشترکی را در زمان‌های متفاوت اما کوتاه و محدود استفاده می‌نمایند.
تهیه‌کنندگان: پدرام سعیدی زند، امیر روحی، علی تنگستانی فر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0