نظام شهرسازی معماری تقویت می شود

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برخی از قوانین شهرسازی از ریل خارج شده است و بر عکس خود عمل می کندگفت: باید این قوانین را به مسیر اصلی خود باز گردانیم.

پیروز حناچی در مراسم معارفه مدیران دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران و دفتر معماری ، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش این وزارت با بیان اینکه برخی قوانین شهرسازی مانند ماده ۱۰۰ و ماده ۵ از ریل ، خارج و به یکی از منابع درآمدی برخی شهرداری‌ها تبدیل شده است گفت: باید با تدوین دستورالعملی خاص کنترل این قوانین را با هدف تامین منافع شهروندان و تصمیم های همه جانبه به دست بگیریم و نظارت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر تصمیم های درستی در زمینه شهرسازی و معماری نگیریم ، در خسارت های پس از آن، همه مقصر هستیم، اظهار داشت: باید از همه امکانات موجود برای دادن این هشدار که نبود شهرسازی در طولانی مدت چه عواقبی دارد ؟ استفاده کنیم.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی برگرداندن این معاونت را به جایگاه اصلی خود را از اهداف اصلی خود برشمرد و ادامه داد : متاسفانه در بحث کنترل بسیاری از طرح ها نقص داریم و باید روی این موضوع تمرکز کنیم ، از سوی دیگر باید طرح هایی را تصویب کنیم که قابلیت کاربردی داشته باشند.

وی آموزش مستقیم و غیرمستقیم را برای ارتقای جایگاه شهرسازی در کشور ضروری دانست و تصریح کرد: باید با ایجاد منابع مالی پایدار سالم و سرمایه گذاری روی قانون، جلوی فروش شهرسازی را بگیریم.

حناچی با بیان اینکه به اولویت تبدیل کردن شهرسازی در برنامه ها کاری دشوار است ، اظهار امیدواری کرد در شرایط کنونی با تلاش مجموعه معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و عقلانیتی که در کشور وجود دارد ، این مهم رخ دهد.

بر اساس پیشنهاد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و با حکم وزیر راه؛ مسعود حمزه‌ای و فرزانه صادق مالواجرد به ترتیب به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر طرحهای توسعه و عمران و مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافتهای واجد ارزش این وزارتخانه منصوب شدند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0