BRT چیست؟

بستر حرکت سریع اتوبوس که مسافر پس از ورود به ایستگاه، بلیت خود را تحویل می دهد (در صورتی که ایستگاه مجهز به سیستم کارت بلیت باشد، کسر اعتبار می شود و اتوبوس ها با حد فاصله زمانی تعیین شده مقابل درهای اتوماتیک ایستگاه توقف نموده و مسافران با سرعت سوار و پیاده می شوند و از آنجا که مسیرBRT فقط برای یک مبداء و مقصد طراحی شده، مسافران بدون فوت وقت از اتوبوسها استفاده می نمایند.

ایستگاه مجهز به دوربین متصل به اتاق کنترل می باشد و به محض تجمع مسافر از طریق ایستگاههای مبداء و مقصد شارژ خواهد شد و همچنین ایمنی مسافر در جایگاههای نصب شده بالا رفته و با توجه به ایجاد برخی دیگر امکانات رفاهی نظیر سیستم های اطلاع رسانی، مسیریابی ، تلفن و … شرایط مناسبی برای مسافران فراهم خواهد شد.

به طور کلی در چنین مسیرهایی اتوبوسهای دارای ظرفیت بالا (ترجیحا سه کابین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفره) بکار گرفته می شود و مسیر حرکت فقط برای یک خط ایزوله می باشد که در نتیجه زمان سفر به کوتاهترین زمان ممکن تقلیل خواهد یافت.

به طوری که در برخی از شهرهای بزرگ که از این بستر بهره برداری می نمایند مردم به عنوان متروی اتوبوسی روی زمین یاد می کنند . در این نوع اتوبوسرانی مسیرهای قطع کننده مسیر BRT به عنوان مسیرهای تغذیه و توزیع مسافرین می باشند و با تقویت خطوط فعال در این مسیرها (به عنوان خطوط ارتباطی) مسافران با صرف زمان کوتاه تر می توانند خود را به مقصد برسانند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0