شمیران در چنین روزهایی از تهران جدا شد

اوایل مهرماه سال ۱۳۴۰ شهرداری تهران با اعمال تقسیم‌بندی جدید برای پایتخت ، مرز تهران و شمیران را مشخص و جدا کرد.

روزنامه اطلاعات در سوم مهرماه سال ۱۳۴۰ با انتشار خبری، از تعیین مرز تهران و شمیران از سوی شهرداری تهران خبر داد.

در این خبر آمده است: « امروز شهرداری تهران اعلام کرد که طبق طرح جدیدی شهر تهران به وسیله دو محور شمالی و جنوبی و یک محور شرقی و غربی به هفت ناحیه تقسیم شده و قرار است برای هر یک از این هفت ناحیه، یک شهرداری مستقل تاسیس شود.

طبق طرح جدید، خیابان ۴۰ متری عباس‌آباد به عنوان مرز تهران و شمیرانات است که دو محور شمالی و جنوبی به ترتیب از حشمتیه، خواجه‌ نظام‌الملک، عشرت، بهارستان، سیروس‌ و صدرالشرف شوش گذشته و به جاده شهرری منتهی می‌شود.

محور دوم نیز از شمال به جنوب از ونک شروع شده و از یوسف‌آباد و جاده پهلوی، امیریه، راه‌آهن، پل جوادیه و نازی‌آباد گذشته و به طرف جنوب سرازیر می‌شود.»

به گزارش ایسنا، در ادامه خبر روزنامه اطلاعات آمده است: «محور شرقی – غربی نیز که دو محور شمالی و جنوبی را قطع می‌کند، از اراضی جی، شاهرخ، باغ شاه، سپه و چراق برغ گذشته و به فرح‌آباد منتهی می‌شود.

به این ترتیب شش ناحیه در تهران و یک ناحیه در شمیران که جمعا هفت ناحیه است،‌ به وجود می‌آید و شهرداری در نظر دارد برای بهبود وضع شهر و احاطه کامل ماموران به امور منطقه تحت تصدی خود برای هر یک از این مناطق، یک شهرداری مستقل ایجاد کند.»

به گزارش ایسنا، امروز و با گذشت بیش از ۵۰ سال از انتشار این خبر، تهران دارای ۲۲ منطقه شهری است که بخش‌هایی از شمیرانات نیز در پوشش منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0