نوسازی دو میلیون خانه روستایی تا پایان برنامه پنجم

معاون بنیاد مسکن کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم باید دو میلیون خانه روستایی در کشور نوسازی شوند که با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته به طور قطع آمار نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی بیشتر از این میزان می‌شود.

به گزارش منطقه یزد، عزیزالله مهدیان در مراسم افتتاح ۱۷ هزار و ۹۲۰ مین واحد مسکونی مقاوم در شهرستان تفت، با اشاره به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، اظهار کرد: ساخت مسکن مقاوم و با دوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی ‌مسکن روستایی‌، حفط سیمای زیبای روستا و ساخت مسکن روستایی مطابق زندگی امروزی از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان این‌ که بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی از سال ۸۴ آغاز شده است، افزود: بر این اساس هر سال اعتباراتی به این منظور از سوی دولت اختصاص یافته که هم ‌اکنون میزان این تسهیلات ۱۲.۵ میلون تومان است.

مهدیان خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم باید دو میلیون خانه روستایی در کشور نوسازی شود که با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته به طور قطع آمار نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از هدف برنامه مذکور فراتر می‌رود.

معاون بنیاد مسکن کشور از ارائه تسهیلات بهسازی برای احیای بافت‌های با ارزش روستایی در استان یزد نیز خبر داد و افزود: آمادگی داریم در زمینه احیای بافت های تاریخی کمک کنیم.

علیرضا قربانیان – مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد – نیز در این مراسم با اشاره به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف، گفت: این خدمات می‌بایست در جهت رفع محرومیت در روستاها هزینه شود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت کلی طرح ویژه بهسازی و نوسازی برای ساخت مسکن روستایی مقاوم در استان، گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۴۳۵ نفر از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۵۷ واحد مسکونی موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0