زیرساختهای حمل و نقل عمومی درآلمان و مطالب خیلی جالب-بخش سوم

فرهنگ سازی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه
به نظر می رسد، در کنار وجود زیرساخت های مناسب برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی درآلمان، فرهنگ سازی یکی از عوامل مهم در این کشور برای گسترش این مهم است.
اینگونه حرکت ها بویژه از سوی افراد سرشناس و تاثیرگذار فرهنگی ، ورزشی و سیاسی درآلمان بیشتر صورت می گیرد و نشان دهنده یک نوع مردمی بودن است.
مشاهده وزرا ، نمایندگان و شهردارانی که با مترو و اتوبوس به محل کارهای خود می روند و یا بعد از شرکت در نشست ها با دوچرخه به خانه می روند، در آلمان عادی است.
این افراد حتی سعی می کنند تا استفاده آنان از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه از سوی مردم دیده شود، زیرا یک ارزش محسوب می شود.
جم اوزدمیر یکی از دو رییس حزب سبزها که با روند موفقیت کنونی حزبش شاید در انتخابات بعدی نامزد کسب صدراعظمی آلمان هم شود، درطول هفته برای رفتن به پارلمان با دوچرخه از مقابل ساختمان خبرنگاران عبور می کند و یا وزیر محیط زیست که با کوله پشتی خود و دوچرخه اش به سمت دفتر صدر اعظمی می رود.
همه اینها در کنار شهرسازی درست و البته جغرافیای مناسب شهری به سبب هموار بودن شهر و وجود مکان های مخصوص دوچرخه وعابر پیاده از عواملی هستند که روند گسترش استفاده از وسیله نقلیه عمومی و دوچرخه را در آلمان توسعه می دهد.

تشویق به ورزش و نقش آن در استفاده از وسایل نقلیه عمومی

علاقه به ورزش در بین مردم وتبلیغ نسبت به تاثیرات مثبت آن باعث شده است تا استفاده از وسیله نقلیه عمومی و دوچرخه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در سلامتی برای مردم مهم تلقی شود.
دوچرخه سواری به عنوان روشی تلقی می شود که با آن هم می توان با هزینه کمتر به مقصد رسید و هم ورزش کرد. استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز در حالیکه مسافران مجبورند مسیری را هرچند کوتاه پیاده روی کنند، به عنوان عامل تاثیرگذار برسلامتی تلقی می شود و گرایش به این وسایل نقلیه را افزایش می دهد.
همچنین تبلیغات گسترده ووسیع نسبت به تاثیرات زیانباراستفاده ازوسایل نقلیه شخصی درآلودگی هوا دراین زمینه موثر است.
به گفته یک کارشناس، وقتی مردم آگاه باشند که وسیله نقلیه خصوصی شان برسلامتی خودشان و دیگران تاثیر منفی می گذارد و آینده فرزندانشان را در خطر قرار می دهد و بدانند که از طریق وسیله نقلیه عمومی می توانند به مقصد در زمان مناسب برسند، حتما اتوبوس و مترو دوچرخه را ترجیح می دهند. البته به شرطی که یک سیستم حمل و نقل عمومی قوی ؛ کارآمد ؛ منظم و با شبکه قوی و سریع داشته باشند.

 

منبع : تین نیوز

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0