خودروهای برقی کرایه ای شبکه حمل و نقل عمومی پاریس

فرانسه پس از بررسی نتایج اجرای طرح ایستگاه های کرایه دوچرخه در پاریس و حومه برای انجام سفرهای شهری، سامانه استفاده از خودروهای برقی کرایه ای را نیز راه اندازی کرد.

قیمت سوخت در فرانسه همیشه روند افزایشی دارد و ترافیک نیز در کلان شهرها از جمله پاریس با وجود زیرساخت های لازم برای خدمات حمل و نقل عمومی، سبب شده است، مردم این شهر ۱۲ میلیون نفری، آلودگی های صوتی و هوا همراه راهبندان های طولانی را تجربه کنند

 

اکنون مقامات شهری در فرانسه به عنوان یک راهکار مکمل در صددند، با ترویج کرایه کردن خودروهای برقی کوچک، کاهش زمان سفرهای درون شهری، کاستن از آلودگی ها و ترافیک را عملی کنند

 

این برنامه که براساس سامانه دوچرخه های کرایه ای اجرا می شود، نخستین روزهای کاری در شبکه حمل و نقل عمومی پاریس را می گذراند

 

شهرداری پاریس، هدف از اجرای این طرح را، استفاده از خودروها مناسب تر نسبت به خودروهای شخصی و سازگارتر با محیط زیست در عرصه شهری اعلام کرد

 

براساس این گزارش، هر خودرو برقی، کارایی پنج دستگاه خودرو شخصی معمولی درحال تردد درون شهری را دارد.

 

در اولین مرحله از اجرای این طرح، ۲۵۰ خودرو برای استفاده موقت در ایستگاه ها وجود دارد که متقاضیان با استفاده از کارت ویژه ای، خودرو را در اختیار می گیرند که هزینه آن برای نیم ساعت اول پنج یورو و نیم ساعت بعدی نیز چهار یورو است.

 

براساس برنامه تنظیم شده، این خودروها برای مسافت های کوتاه و درون شهری طراحی شده و برای حمل مسافر از ایستگاه های راه آهن یا ترمنیال های مسافری مناسب نیست.

 

در چارچوب کاهش هزینه های این طرح، بررسی امکان اجرای برنامه استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ این خودروها در نظر گرفته شده است.

 

در همین حال، گزارش شده است که شهرداری های شهرهای کوچک با این استدلال که اجرای طرح، هزینه اولیه قابل توجهی دارد، استقبال چندانی از آن نکرده اند.

 

این طرح در حالی اجرا شده است که برخی دست اندرکاران بخش های حمل و نقل عمومی از جمله اتحادیه تاکسی داران از اجرای آن ابراز نگرانی کرده اند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0