برنامه توسعه شهرسازی چین

رئیس بانک جهانی از دولت چین خواست با بهبود برنامه های گسترده شهرسازی در این کشور از دامنه خسارات محیط زیستی بکاهد و میلیون ها نفر از مردمی را که از روستاها به شهرها مهاجرت می کنند از مزایای فرایند گسترش شهرها برخوردار کند.

در طول ۳۰ سال گذشته جمعیت شهرنشین چین از ۲۰۰ میلیون نفر به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است. این توسعه سریع در برخی موارد باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل درگیری بر سر تصاحب زمین های کشاورزی برای طرح های توسعه، کمبود آب، آلودگی و برخی مشکلات دیگر شده است.
جیم یونگ کیم در پایان سفری چهار روزه به چین در جمع خبرنگاران گفت‌:«چین به خوبی از این موضوع آگاه است که روند سریع شهرسازی و رشد اقتصادی با اینکه میلیون ها نفر را از فقر خارج کرده ولی هزینه هایی را نیز در پی داشته است.»
وی ادامه داد: چین باید در کنار پیدا کردن روش های جدیدی برای بالا بردن بهره وری انرژی، استفاده از انرژی های پاک را نیز گسترش دهد. دولت چین همچنین باید با مشکل ترافیک و آلودگی هوا در این کشور مقابله کند.
رهبران چین امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۰ درصد جمعیت این کشور شهرنشین باشند تا از این طریق مصرف کنندگان به موتور اصلی رشد اقتصادی این کشور تبدیل شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0