تونل تاسیسات پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس، با مسئولیت نهاد ریاست‌جمهوری و ترکیب هیئت امنای ۱۴نفره از وزارتخانه‌ها، مراکز و افراد علمی و دانشگاهی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری، در ۲۰‌کیلومتری شمال‌شرق تهران در حاشیه جاده هراز به وسعت ۳۸‌هکتار در ۲ فاز واقع شده است.

پارک فناوری پردیس به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین پارک فناوری به مراکز علمی، سیاسی و اقتصادی کشور، در شاهراه اصلی فیبر نوری جنوب‌- شمال و مراکز تحقیقاتی و علمی و دانشگاهی معتبر بین‌المللی موقعیتی منحصر به فرد برای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی در منطقه خاورمیانه و کشورهای اکو دارد و قادر است زمینه رشد شرکت‌های متکی بر دانش و نوآوری را از طریق ارائه خدمات با ارزش‌افزوده بالا به وسیله تقویت قدرت رقابت شرکت‌ها، مراکز رشد، فرایندهای زایشی و نیروی کارآمد و متخصص فراهم آورد.

ماموریت اصلی پارک، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی و خدماتی کشور، به‌منظور رشد و توسعه اقتصادی و فنی، افزایش فرصت‌های شغلی تخصصی، جذب و توسعه فناوری، ایده‌پردازی، بالابردن سطح مهارت‌های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و افزایش توان صادراتی کشور در امور خدماتی، تحقیقاتی و تولیدی مبتنی بر فناوری پیشرفته بوده است.

از لحاظ معماری و شهرسازی در تعامل‌ها با کشورهای خارجی قطعا از تجربیات مختلف استفاده شده است اما از توان معماری داخلی هم استفاده زیادی شده است و حدود ۵۰ گروه معماری در این پارک کار کرده‌اند. ۵ دوره مسابقه معماری برگزار کرده‌ایم و حتی طرح‌های معماری این پارک در ۵‌کشور به نمایش درآمده است.استفاده از بتن خشک از مشخصه‌های خاص این معماری بوده است. طرح تونل تاسیسات به طول ۳‌کیلومتر در این پارک اجرا و تمام تاسیسات پارک در این تونل تعبیه شده است. در این تونل شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن و فیبر نوری تعبیه شده که در کل کشور نمونه است.

مشخصات کلی :

– موقعیت : شمال شرق تهران

– طول تونل : ۳ کیلومتر

– شامل تاسیسات شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن و فیبر نوری

 

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0