شهردار پکن در مورد توسعه ناموزون این شهر هشدار داد

به گزارش «شهر» به نقل از خبرگزاری فرانسه،ژو جیانگ شهردار پکن که در جلسه شورای عمومی پکن به ارائه گزارش در زمینه افزایش ۱۲ درصدی مصرف و ۱۱ درصدی سرمایه گذاری در شهر پکن ارائه می داد از وضعیت زیست محیطی و ترافیکی این شهر ابراز نگرانی کرد.

او منی گوید:«افزایش سرمایه گذاری و رونق این شهر موجب افزایش مشکلات و گرفتاری های گریبانگیر این شهر خواهد شد.مشکلات اجتماعی و آلودگی هوا و ترافیک برآمده از رشد بی رویه پایتخت است.»
افزایش جمعیت و کمبود منابع و مشکلات زیست محیطی تبعات صنعتی شدن شهر هاست و حل آنها نیاز مند صورت گرفتن تحولات جدی و سریع در شهرهای در حال گسترش و توجه به وضعیت اقتصادی آن است.
آلودگی هوای پکن سالهاست که این شهر را در فهرست خطرناک ترین شهرهای جهان برای سلامت شهروندانش قرار داده است.کارخانجات خودروسازی بخش خصوصی با روانه ساختن انبوه تولیداتشان به خیابانهای پکن،هر روز بیش از پیش این شهر را در غبار و آلودگی فرو می برند.
شهردار پکن می گوید:« در سال ۲۰۰۹ حدود ۱۰٫۱ درصد رشد اقتصادی داشته است.همچنین در امد سرانه این شهر ۹٫۶ درصد افزایش یافته است.شاخص استانداردهای زندگی در پکن نیز در سال گذشته با افزایش درآمد سرانه ناخالص شهر به بیش از ۱۰۰۰۰ دلار که رقمی بیسابقه در این شهر است، بهبود یافته است.»
شهردار در این جلسه قول داده است که سرمایه گذاری بیشتری بر روی شبکه حمل و نقل عمومی پکن انجام دهد و آن را مجهز به خودروهای مناسبتر برای محیط زیست سازد تا وضعیت ترافیکی و آلاینده ها به شرایط استاندارد نزدیک تر شود.
او همچنین در حالی که به وظیفه شهرداری برای کنترل آلودگی هوا تاکید می کرد تاکید کرد که پکن در سال ۲۰۱۰ ،دویست و شصت و شش روز با شرایط هوایی سالم خواهد داشت در حالی که این رقم در سال ۲۰۰۹،دویست و هشتاد و هشت روز بوده است.
او همچنین در مورد کاهش سرانه آب اختصاص داده شده به شهروندان در سال جاری هشدار داد و دلیل آن را افزایش فعالیت های تولیدی و صنعتی در این شهر دانست.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0