گزارش سازمان ملل در مورد زباله‌ های الکترونیکی

گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که زباله‌های الکترونیکی چالش بزرگی برای کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده‌است .

به گزارش بی‌بی ‌سی، این گزارش که در ۱۱ کشور مختلف انجام شده‌، نشان می‌دهد که میزان زیادی ضایعات الکترونیکی در چین، هند و کشورهای آفریقایی بدون نظارت جمع شده‌است.

در این بین هند تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند شاهد ۵۰۰ درصد رشد در میزان کامپیوترهای دورریخته شده باشد. این میزان نسبت به سال ۲۰۰۷ در چین و آفریقای جنوبی ۴۰۰ درصد خواهد بود.

براساس یافته‌های این گزارش، تولید زباله‌های الکترونیکی حاصل از دورریختن دستگاه‌های دیجیتالی و گجت‌ها همه ساله ۴۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

در ده سال آینده نیز میزان زباله‌های الکترونیکی گوشی‌های موبایل در چین ۷ برابر و در هند ۱۸ برابر افزایش خواهد یافت.

بعضی کشورها نیز از این زباله‌های استفاده بهینه می‌کنند و از قطعات قابل بازیافت آن‌ها بهره می‌برند. برای مثال به طور میانگین در هر سال، صنایع تولیدی موبایل از ۴ درصد طلا و نقره، ۱۳ درصد پالادیم و ۱۵ درصد کوبالت بازیافتی استفاده می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که اکثر تلاش‌ها برای بازیافت زباله‌های الکترونیکی کمکی چندانی به محافظت محیط زیست از خطرات این مواد نمی‌کند.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که در صورت عدم مدیریت بازیافت این زباله‌ها، این کشورها با مشکلات زیست‌محیطی جدی روبرو خواهند شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0