مترو سائوپائولو برزیل

سیستم مترو سائوپائولو از طرف ایزو جوایز متعددی دریافت کرده است

سیستم مترو سائوپائولو در برزیل بسیار مدرن، ایمن، تمیز، کارامد و یکی از بهترین سیستم‌‌های مترو در دنیاست که در دهه اخیر از طرف ایزو ۹۰۰۱ جوایز متعددی دریافت کرد.

سائوپائولو امروز با ۴ خط مترو فعال به وسعت ۶۱٫۳ کیلومتر و ۵۵ ایستگاه روزانه ۳٫۳۰۰٫۰۰۰ نفر را جا‌به‌جا می‌کند. با توجه به جمعیت ۱۹ میلیونی این شهر، وسعت و سهم مترو در مقایسه با مترو شهرهای مشابه در اروپا و آمریکای شمالی ناچیز است.

مترو با ۵ خط  آبی، سبز، قرمز و یاسی (و زرد که در دست احداث است) تنها در داخل شهر تردد می‌کند و حومه را در بر نمی‌گیرد.

جا‌به‌جایی مسافران در حومه شهر برعهده شرکت پولیستا معروف به CPTM  است. این شرکت با ۶ خط، ۲۶۱٫۸ کیلومتر و ۹۳ ایستگاه ۱٫۶۰۰٫۰۰۰ مسافر را روزانه در بسیاری از نواحی حومه که به مترو دسترسی ندارند و حتی در سایر شهرها جا‌به‌جا می‌کند.

از طریق سیستم حمل و نقل مترو و CPTM روزانه به طور متوسط ۵ میلیون نفر جا‌به‌جا می‌شوند. این تعداد تا سال ۲۰۱۴ به ۷ میلیون نفر خواهد رسید.  با تکمیل پرو‍‍‍ژه‌ها ۳۲۲ کیلومتر سیستم انتقال فعلی طی ۱۰ سال آینده به ۵۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

خط شمال – جنوب مترو با رنگ آبی در ۱۹۷۲ آزمایش و در ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۴ افتتاح شد.

 

خط قرمز شرق را به غرب متصل می‌کند. خط سبز که در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد، سومین خط مترو است. خط یاسی در سال ۲۰۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، با ۶ ایستگاه تکمیل و راه ارتباطی با جنوب است.

گسترش سیستم مترو از طریق خط‌های جدید امکان‌پذیر است.

در اواخر سال ۲۰۰۴، با تخصیص یک میلیارد دلار بودجه، احداث ۱۲٫۸ کیلومتر از خط زرد در زیر‌‌‌ زمین با ۱۱ ایستگاه و هدف جا‌به‌جایی یک میلیون نفر در روز آغاز شد. خط زرد تا سال ۲۰۱۰ تکمیل می‌شود و مرکز را به غرب ارتباط می‌دهد. ۶ خط ۱۲-۷ روگذر بوده و توسط ترن CPTM طی می‌شوند.

بلیت:

در سال ۲۰۰۶ استفاده از بلیت الکترونیک در مترو سائوپائولو رایج شد. با این بلیت که به عنوان یک کارت هوشمند قابل شارژ است، مسافران می‌توانند تنها با پرداخت ۳٫۷۵ رئال از ۳ اتوبوس و ۱ مترو یا قطار حومه و با پرداخت ۲٫۳۰ رئال از ۴ اتوبوس طی۲ ساعت استفاده کنند. قیمت بلیت ۲٫۵۵ رئال در ۲۰۰۹ بود.

ساعت کار:

ساعت کار مترو ۴:۴۰ بامداد تا ۱۲ ظهر است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0