مترو وین اتریش

مترو وین– پایتخت اتریش- دارای ۵ خط و ۸۴ ایستگاه است که اکثرا در زیر زمین قرار دارند.

اولین بخش مترو در ۸ می ۱۹۷۶ افتتاح شد.

بلیت برای تمام وسایل نقلیه عمومی در اتریش یکسان است.

هریک از خط‌ها با رنگ خاصی تفکیک می‌شود.

طول شبکه مترو وین ۶۹٫۵ کیلومتر است و به طور متوسط ۱٫۳۱ میلیون نفر را هر روز از ۵ صبح تا یک نیمه شب جابه‌جا می‌کند. تردد بعد از این زمان از طریق اتوبوس‌های شب‌رو وین امکان‌پذیر است.

فاصله رسیدن قطارها در طول روز ۵-۲ دقیقه و از ۸ شب به بعد ۸ دقیقه است.

خط‌ها:

احداث خط یک قرمز در سال ۱۹۶۹ آغاز و در ۱۹۸۲ تکمیل شد. قرار است این خط تا سال ۲۰۱۵ به طرف جنوب توسعه یابد.

خط ۲ به رنگ بنفش در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد. توسعه ایستگاه‌ها تا سال ۲۰۱۹ ادامه دارد. به دلیل محدودیت‌‌ در ساخت تونل اصلی و فاصله کم ایستگاه‌ها، پیشرفت فیزیکی این خط کندتر از سایر خط‌ها بود.

بخشی از توسعه خط ۲ همزمان با بازی‌های فوتبال ۲۰۰۸ اروپا تکمیل شد و مابقی تا سال ۲۰۱۹ کامل می‌گردد.

ساخت خط ۳ به رنگ نارنجی در چهار مرحله بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۰ انجام شد. همه ایستگاه‌ها به جز دو مورد در زیر زمین قرار دارند.

خط ۴ به رنگ سبز بین سال‌های ۱۸۹۸ و ۱۹۰۱ احداث و در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۸۱ به شکل مدرن و امروزی در‌آمد. اکثر ایستگاه‌های این خط  بازسازی شده‌اند.

پنجمین خط، خط ۶ نام دارد، به رنگ قهوه‌ای است، طولانی‌ترین خط مترو وین است و در مسیر دره‌مانند از روی پل اشتادبان می‌گذرد. برخلاف خط ۴ بیشتر ایستگاه‌های آن با همان طراحی اولیه رها شده ‌است. بخش جنوبی این خط در اواخر دهه ۱۹۷۰ و بخش شمالی آن در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد. به دلیل کمی ترافیک، همه قطارها تا ایستگاه آخر نمی‌روند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0