فرودگاه بین‌المللی اهواز

فرودگاه بین‌المللی اهواز در جنوب غربی ایران در ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اهواز واقع شده است.

این فرودگاه از لحاظ سوق الجیشی و استرتژیکی در استان خوزستان از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرودگاه بین المللی اهواز تا قبل از سال ۱۳۳۹ در منطقه (باغات شاه) اهواز مستقر و شرکت ملی نفت ایران مسئولیت اداره و نگهداری آن را به عهده داشت.

در سال ۱۳۴۲ شرکت ملی نفت به دلیل نیاز و تردد کارشناسان خود مبادرت به ساخت باندی به طول ۱۳۷۰ متر و عرض ۳۰ متر نمود و بلافاصله طی صورتجلسه‌ای به صورت بلاعوض به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار کرد و تبدیل به فرودگاه عملیاتی گردید.

ارتفاء فرودگاه بین‌المللی اهواز از سطح دریا ۱۹ متر (۶۴ FT) و هواپیمای طرح آن ایرباس می‌باشد. طول باند این فرودگاه تا ۳۴۰۰ متر و عرض ۴۵ متر می‌باشد. میانگین پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی اهواز روزانه ۸۵ پرواز می‌باشد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما کلیه روزهای هفته از تهران به مقصد اهواز پرواز دارد و از فرودگاه بین‌المللی اهواز به مقاصد داخلی تهراناصفهان – مشهد مقدس – شیراز – بندرعباس – تبریز – رشت – ساری و مسیر بین‌المللی کویت پرواز دارد.

فرودگاه اهواز به سیستم ILS مجهز است که این سیستم به صورت ۲۴ ساعته فعال می‌شود. این دستگاه در مواقع دید کم، وقوع طوفان و دیگر مواقع نامساعد جوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرار است برای شهر اهواز فرودگاه جدیدی احداث شود و فرودگاه کنونی اهواز پس از پایان این پروژه به وزارت نفت واگذاری شود تا پروازهای داخلی خود را در آن انجام دهد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0