فرودگاه بین‌المللی شیراز

شیراز دارای دو فرودگاه است، یکی فرودگاه قدیم که در نزدیکی صحرای آقاباباخان در جنوب شهر نزدیک جاده شیراز و بوشهر قرار دارد.

این فرودگاه در سال ۱۳۰۸ شمسی ساخته شد و امارت مفصلی برای استراحت مسافرین در آن بنا کرده‌اند.

چون این فرودگاه به اندازه کافی وسعت نداشت و توسعه آن نیز مقدور نبود، فرودگاه وسیعی در دو فرسنگی جنوب شرقی شیراز در نزدیکی قریه جعفرآباد ساخته شده است.

در این فرودگاه انواع هواپیماهای بزرگ می‌توانند بنشینند در صورتیکه در فرودگاه قدیم نشستن هواپیماهای بزرگ به آسانی مقدور نبود.

فرودگاه جعفرآباد یا فرودگاه بین المللی شیراز

فرودگاه جدید در سال ۱۳۴۰ به عنوان فرودگاه شیراز در زمینی به مساحت حدود ۵۰۰ هکتار موردبهره برداری قرار گرفت و از سال ۱۳۴۵ به عنوان فرودگاه بین‌المللی مطرح گردید.

فرودگاه شیراز به عنوان فرودگاه مرکز استان مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و وسایل کمک ناوبری DVOR/DME و ILS و … بوده و همچنین از پیشرفته ترین رادار موجود جهان به نام MSSRIO برخوردار است.

فرودگاه شیراز دارای ۱۳ مسیر هوایی (ROUTE ) می‌باشد.

پروازهای خارجی به کشورهای سوریه ، قطر، امارات متحده عربی(دوبی – ابوظبی) بحرین، کویت، عربستان سعودی (حج عمره و تمتع) و به صورت موردی در مسیر مصر، سودان، روسیه، ترکیه و … انجام می‌شود و در مسیر داخلی نیز به شهر های تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، آبادان، کرمانشاه، بوشهر، لنگه، لار، لامرد، بندرعباس، کیش، قشم، سیری، لاوان و در صورت نیاز به سایر فرودگاه‌های داخلی پرواز انجام می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0