مصوبه شورای عالی شهرسازی برای قشم

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ناحیه قشم توسط معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد.

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ناحیه قشم توسط معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد.

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ناحیه قشم با موضوع اعلام نتایج بررسی طرح ناحیه قشم در شورای عالی و در اجرای بند (۵) ماده (۴) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب هیات دولت ابلاغ شد.

طرح ناحیه قشم در کمیته‌ای منتخب از نمایندگان اعضای شورای عالی (وزارت راه و شهرسازی، محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، وزارت دفاع، وزارت کشور و سازمان منطقه آزاد قشم) در تاریخ ۸مهر ۱۳۹۱ بررسی و ضمن تصویب طرح، پیشنهادات مشاور به شرح زیر مورد تأیید قرار گرفت:

با توجه به اینکه روستای هلر در حریم شهر درگهان قرار دارد، به استناد تبصره ۲ ماده ۳ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها، به صورت متصل به شهر درگهان الحاق می‌شود.

براساس یافته‌های طرح ناحیه قشم، روستاهای رامچاه و رمکان در آینده قابلیت تبدیل شدن به شهر را خواهند داشت.

موضوع پدافند غیرعامل در طرح ناحیه توسط مشاور طرح ارائه و مقرر شد نسبت به ارائه پیشنهادات مرتبط به صورت طرحهای موضعی و موضوعی اقدام و طرحهای مربوطه تهیه شود.

جمعیت پیش‌بینی شـده برای ناحیه قشـم در سال افق طرح (۱۴۰۵) معادل ۲۰۳ هزار نفر (۹۷۴۴۰ نفر شهری و ۱۰۵ هزار و ۵۶۰ نفر روستایی) و مساحت آن ۱۶۵۵ کیلومترمربع خواهد بود.

لازم است از مشارکت مؤثر و ثمربخش شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان در فرآیند بررسی و تصویب طرح مذکور استفاده شد.

با به کارگیری و رعایت دقیق و کامل ضوابط و مقررات طرح یاد شده توسط مراجع و دستگاههای ذیربط موجب توسعه همه‌جانبه و هماهنگ ناحیه مذکور، در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی فراهم شود.

در اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحها مصوب ۱۲ دی ۱۳۷۸ هیأت وزیران، اسناد و مدارک طرح متعاقباً جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

منبع:شبکه ساختمان ایران

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0