تصویب طرحهای جامع و تفصیلی خراسان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از تصویب ۵۵ طرح مختلف جامع، تفصیلی و جامع – تفصیلی در حوزه مدیریت شهرسازی و معماری در چهار سال گذشته خبر داد.

حسنعلی رجب‌زاده خیبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقرارت شهرسازی، طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، تهیه طرح‌های عمران شهری و نظارت بر امور شهرسازی و معماری از وظایف اداره کل راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی است. وی افزود: از جمله مهمترین اقدامات اداره کل، تنظیم و تصویب و اجرای قوانین و طرح ها به منظور ایجاد و حفظ ضوابط پایدار و اصولی در شهرسازی و معماری است.

مهندس رجب‌زاده با بیان اینکه از سال ۸۸ تا پایان سال گذشته در مجموع ۸۲ طرح در ۸ بخش به تصویب رسیده است، گفت: تصویب ۱۹ طرح جامع شهری، ۲۲ طرح جامع – تفصیلی، ۱۴ طرح تفصیلی و ۶ طرح طراحی شهری از جمله مهمترین دستاوردهای اداره کل در بخش شهرسازی و معماری در این دوره بوده است؛ ضمن اینکه در حال حاضر۱۱ طرح جامع، جامع تفصیلی، تفصیلی و ۲ طرح طراحی شهری در دست تهیه می باشد.

وی افزود: پیگیری، تهیه و تصویب ۵ طرح ناحیه‌ای، ۹ طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، ۵ طرح ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی و ۲ طرح پدافند غیرعامل نیز از دیگر اقدامات انجام شده اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حوزه شهرسازی و معماری در ۴ سال گذشته بوده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این اداره کل در زمینه‌های نظارتی و بررسی طرح‌ها در حوزه شهرسازی و معماری گفت: کمیسیون ماده پنج، کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، کمیته سیما و منظر شهری، شورای ترافیک، کارگروه محیط زیست، پدافند غیرعامل و…از جمله کمیسیون‌ها و کارگروه‌های فنی و تخصصی در استان است که اداره کل راه و شهرسازی با عضویت در آن‌ها در کنترل، اعمال نظر و مدیریت مطلوب شهرسازی شهرهای استان سهیم بوده و با حضور مستمر و فعال در این کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها توانسته خدمات چشمگیری به استان ارائه نماید و از این حیث، از استان‌های پیشتاز کشور هستیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0