تخریب دیوار برلین توسط انبوه سازان آلمانی!

انبوه سازان مسکن در آلمان نخستین ساعات بامداد از تاریکی هوا برای جابه جایی چهار قطعه از دیوار تاریخی برلین استفاده کردند. معترضان به این اقدام می گویند این نمونه ای از بازسازی بافت های قدیمی شهر است که آن را بر یادآوری فصلی دردناک از تاریخ آلمان ترجیح داده اند. عملیات برداشتن دیوار برلین پیش از طلوع آفتاب آغاز شد و چهار قطعه بزرگ از این دیوار تاریخی با جرثقیل جابه جا شد. دویست و پنجاه افسر پلیس نیز برای تأمین امنیت در محل حضور داشتند.
انبوه ساز مسکن تصمیم گرفته بود طرح های خود را برای ساخت مجتمع مسکونی اعیان نشین عملی کند. الکساندر تونیز، افسر پلیس آلمان می گوید ما مأموران پلیس اینجا آمده ایم چون مجری طرح، مجوز ساخت و ساز دارد و ما باید اجازه فعالیت او را تضمین کنیم. از سوی دیگر خود را برای تظاهرات در اعتراض به این اقدام، آماده کرده ایم.
با این همه، معترضان که غافلگیر شده بودند، چندین ساعت پس از جابه جایی دیوار در محل تجمع کردند. یک شهروند آلمانی می گوید نمی دانم چرا کسی باید برای ساختن خانه های مسکونی تجملی در کنار رودخانه، دیوار را تخریب کند.
گالری تصاویر در شرق دیوار برلین یادآور رژیم سرکوبگری است که زمانی در شرق پایتخت آلمان حکومت می کرد. بسیاری از گردشگرانی که به برلین سفر می کنند، نیز از این منطقه بازدید می کنند. سیاستمداران محلی کوشیده بودند راهکاری برای این مشکل بیابند، زیرا اقدامات اولیه برای جابه جایی دیوار برلین در ابتدای این ماه، اعتراض های گسترده ای به همراه داشت. با وجود این، گفتگوها بی ثمر بوده است. سیاستمداران دولت فدرال آلمان نیز این را شرم آور می دانند.
اکسل نوریگ، نماینده پارلمان آلمان (بوندِستاگ) می گوید اگر بخواهید بخشی از دیوار برلین که این شهر را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم کرده بود، بازسازی کنید، آنگاه این اثر تاریخی باید اصیل باشد و نمی توان بخشی از دیوار را برداشت.
مجری طرح عمرانی می گوید چهار بخش از دیوار به طور موقت برداشته شده اند، اما به نظر می رسد که عملیات ساخت و ساز در این منطقه تازه آغاز شده است. فعالان اجتماعی در گالری هنری در شرق برلین می گویند این گام دیگری برای نابود کردن میراث تاریخی شهرشان به بهانه احداث بناهای گران قیمت است. اعتراض ها برای نجات این بنای تاریخی که یادآور کشته شدن بیش از صد نفر هنگام تلاش برای عبور از شرق به غرب برلین است، ادامه خواهد داشت.

منبع:شبکه ساختمان ایران

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0