طرح تفصیلی تهران نقص دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح تفصیلی تهران بسیار خوب و کامل است اما باید نواقص و ایرادهای آن برطرف شود.

مهدی چمران در پانصد و ششمین جلسه شورا درباره طرح تفصیلی تهران افزود : در تنظیم این طرح از استادان و کارشناسان مجرب استفاده شده است و اگر بحثی درباره برخی بندهای این طرح وجود دارد نباید کل طرح را زیر سؤال برد و اگر این طرح کامل اجرا شود به نفع شهر و شهروندان است.
معصومه ابتکار دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره طرح تفصیلی گفت : نخستین خدشه ‌ای که به این طرح وارد شد در کمیسیون ماده پنج بود و بعد از آن تغییرات اساسی در اجرای طرح صورت گرفت که معادلات آن را دچار خدشه کرد . وی افزود : کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی تغییراتی در طرح تفصیلی ایجاد کرد که منجر به ناقص شدن این طرح شد.
ابتکار اضافه کرد : پس از تصویب طرح تفصیلی در شورا قرار بود سال نخست اجرای این طرح ، سال بازنگری و مبنای اجرای طرح باشد تا نواقص و ایرادات آن به مرور رفع و طرح قوی تر شود. وی گفت : نگرانی ما از آنجا آغاز شد که در کمیسیون ماده ۵ تغییراتی در ضوابط این طرح و به دور از چشم اعضای شورا داده شد.
عضو شورای شهر تهران گفت : هم اکنون در مناطق یک ، ۲، ۳ و ۵ تهران به گونه ‌ای ساخت و سازها افزایش یافته که منجر به افزایش ترافیک در این مناطق شده است و مزیتی برای زندگی کردن ندارد.
عباس شیبانی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه طرح تفصیلی باید بطور کامل اجرا شود گفت : این طرح باید بدون کم و کاست در تهران اجرا شود و همه باید طبق قوانین و مقررات آن را اجرا کنند .  وی افزود : باید مصوبه ‌ای تصویب شود تا ساختمان‌هایی که برخلاف مجوز بالای چهارطبقه در تهران ساخته می‌شود تخریب شود و افرادی که مجوز این ساخت و سازها را می‌دهند از کار اخراج شوند.

منبع:شبکه ساختمان ایران

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0