تصویب طرح تفضیلی شهرهای قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح جامع، تفصیلی شهر های الوند، خرمدشت و خاکعلی از طرف شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.

محسن اسماعیلی در این باره اظهارداشت: طرح جامع، تفصیلی این شهرها توسط مهندسین مشاور طرح مربوطه تهیه و در جلسه کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی بررسی و تصویب سپس مورد تأئید شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفته و طی جلسه ای در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این مصوبه به همراه لزوم انجام برخی اصلاحات به استان اعلام و پس از رفع نواقص انجام اصلاحات مندرج در اعلام مصوبه، مدارک طرح جامع، تفصیلی شهر ها در نهایت از طرف شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.

اسماعیلی اظهار امیدواری کرد: با اجرای دقیق این طرح توسط شهرداری و سایر دستگاههای ذیربط، در توسعه و عمران شهر زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و تبعا آسایش، رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان این شهرها فراهم شود.

همچنین حمیدرضا نجفی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری بیان کرد: طرح جامع، تفصیلی شهر خاکعلی براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح “۱۴۰۰”، معادل چهار هزارو ۴۰۱ نفر در محدوده ای به وسعت ۸۰ هکتار شامل کاربری های مورد نیاز ساکنان شهر “با تراکم ناخالص پیشنهادی۵۵٫۰۱ نفر در هکتار” تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز پنج هزارو ۵۸۱ هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

محمد جواد در گاهی کارشناس اداره طرح های کالبدی، طرح جامع شهر الوند براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح “۱۴۰۰”، معادل ۱۱۵ هزارو ۱۰۰ نفر در محدوده ای به وسعت ۸۵۰ هکتار شامل کاربری های مورد نیاز ساکنان شهر “با تراکم ناخالص پیشنهادی۱۳۵ نفر در هکتار” تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز ۷۸۷۰٫۷هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

در ادامه حمیدرضا نجفی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری بیان کرد: طرح جامع، تفصیلی شهر خرمدشت براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح معادل هشت هزارو ۵۳۵ نفر در محدوده ای به وسعت ۱۶۷ هکتار شامل کاربری های مورد نیاز ساکنان شهر “با تراکم ناخالص پیشنهادی ۵۱٫۱ نفر در هکتار تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز ۶۳۱٫۱ هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

برگزاری دوره‌های آموزش صنایع ساختمان‌سازی در قزوین

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع ساختمان‌سازی ویژه مددجویان این کانون خبر داد. حسن نورمحمدی گفت: آموزش در رشته ساختمانی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان دایر شده و مهارت آموختگان گواهینامه دریافت می‌کنند. وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در میان مددجویان زیر ۱۸ سال، برگزاری این کلاس‌ها را بسیار مفید دانست و اظهار داشت: مددجویان دارای مهارت فنی و حرفه‌ای با ایجاد کسب و کار، به سمت بزهکاری سوق نمی‌یابند.

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین عنوان کرد: دوره‌های آموزش ساختمانی به صورت علمی و عملی و در درجه مهارتی سه برگزار می‌‌شود. نورمحمدی همچنین کلاس‌های سفالگری، معرق و نقاشی را از سایر فعالیت‌های آموزشی این مرکز عنوان کرد و گفت: اوقات فراغت مددجویان با برنامه‌های تربیتی سپری شده و تمام مددجویان متناسب با علایق و توانمندی‌های خود در فعالیت‌های متنوع فرهنگی و تربیتی حضور فعال دارند. وی بیان کرد: با همکاری و مشارکت سازمان گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز آموزش‌های صنایع‌دستی توسعه می‌یابد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0