شهر آرمانی در سال ۲۰۳۵

یک گروه دانشجویی از دانشگاه آیداهو برای زندگی آرمانی شهری در سال ۲۰۳۵ یک طرح پیشنهادی را ارائه داده اند.
یکی از اصول این طرح پیشنهادی، بهینه سازی مصرف سوخت و مدیریت حمل و نقل در شهر می باشد. تولید نفت جهانی در سال ۲۰۱۰ به اوج خود رسید. با توجه به روند فعلی رشد جمعیت و گرایش کشورهای جهان سوم به سمت جهانی شدن و رشد صنعت، به نظر می رسد که تقاضای جهانی برای نفت به افزایش خود ادامه خواهد داد و در مقابل، عرضه کاهش پیدا خواهد کرد و این اختلاف بین عرضه و تقاضا به تدریج افزایش خواهد یافت و این امر در دراز مدت باعث افزایش هزینه ها خواهد شد….

در بخشی از این طرح با همکاری مهندسین مکانیک، خودروهای هیدروژنی و دیگر انواع خودروهای دوستدار محیط زیست و دارای سوخت پاک، جایگزین خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی خواهد شد.
شعار اصلی این گروه “تغییر برای زندگی بهتر” انتخاب شده است. مدیر گروه می گوید: انسان انعطاف پذیر است، به عنوان مثال اگر نفت در دسترس نباشد، مردم با روش های جدید برای زندگی بدون نفت، به کشف و دگرگون کردن زندگی و محیط پیرامون اقدام خواهند کرد. این تحول علاوه بر فعال شدن پتانسیل ها، تعاونی و همکاری را درون جامعه افزایش خواهد داد و در نتیجه راه حل های خوبی در زمینه صنعت، کشاورزی، کسب و کار و مسکن، به دست خواهد آمد و به نوعی بهینه سازی و هم افزایی در تمامی زمینه ها عملیاتی خواهد شد.
دیدگاه اصلی این گروه، پیاده سازی روش های جامعه شناسی و روانشناسی و تلفیق آن با علم معماری، شهرسازی و تکنولوژی های نوین می باشد و هدف نهایی، رسیدن به زندگی پایدار است.رسیدن به جامعه ای که در آن، تمرکز اصلی بر تولید داخلی و تجارت جهانی، تقویت کشاورزی و خودکفایی، حمل و نقل پاک وگسترش وسایل حمل و نقل عمومی و بهینه سازی در صنعت می باشد. این جامعه پویا، آینده درخشانی خواهد داشت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0