بنای یک مرکز آموزشی – سوئیس

بنای مرکز آموزش رولکس (Rolex Learning Center) در دانشگاه پلی تکنیک فدرال (EPFL) در شهر لوزان سوئیس قرار دارد. این بنای زیبا با معماری عجیب در فوریه سال ۲۰۱۰ افتتاح شد.

این ساختمان با معماری خیره کننده توسط شرکت ژاپنی سانا و دو معمار ژاپنی به نام‌های کازویو سجیما و ریوئه نیشی زاوا طراحی و ساخته شد. این دو معمار با استفاده هنرمندانه از نور و شفافیت در ساختمان‌هایشان شهرت جهانی دارند.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این بنا، استفاده وسیع از بتن و شیشه و یک فضای سیال برای دانشجویان است.

در حالیکه این بنا از نگاه بالا به شکل مستطیل کامل دیده می‌شود، منحنی‌ها و شیب‌های آن در فضای داخلی، تصویری کاملا ارگانیک به ساختمان می‌دهد.

این مجموعه شامل فضایی وسیع، سیال و منعطف است که سطحی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. دید بالا و نمای هوایی این بنا تداعی کننده یک زمین گلف، تپه‌ها و فضای سبز چمنی آن است.

سطح مربع شکل و یکپارچه مجموعه در برخی قسمت‌ها به واسطه حیاط‌های مرکزی تمام شیشه‌ای دایره شکل، خالی شده و بخش‌های مختلف بنا دقیقا به واسطه همین حیاط‌ها با هم مرتبط شده‌اند.

مهمترین ویژگی این بنا، فرم شیبدار ملایم آن و نحوه بلند شدن آن از زمین است که دسترسی به فضاهای زیرین را ممکن می‌سازد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0