موزه‌ گوگنهایم بیلبائو – اسپانیا

موزه گوگنهایم بیلبائو (Guggenheim Museum Bilbao) در سال ۱۹۹۷ در شهر بیلبائو ساخته شد.

این موزه که طراحی آن از هنر مدرن و معاصر الهام گرفته، توسط فرانک گهری (Frank O. Gehry)؛ طراح آمریکایی در اسپانیا ساخته شده است.

موزه گوگنهایم بیلبائو یکی از چند موزه متعلق به بنیاد گوگنهایم نیویورک است و شامل آثار هنرمندان اسپانیایی و بین‌المللی است.

این موزه دارای شکل خاص و عجیب به صوت منحنی‌هایی مختلف طراحی شده که در نوع خود یکی از بهترین طراحی‌های ساختمان در جهان است. منحنی‌های این ساختمان بنا بر گفته معمار آن به دلیل بازتاب نور به این شکل طراحی شده‌اند.

وقتی در سال ۱۹۹۷ این موزه به روی عموم مردم باز شد به دلیل سبک طراحی خاص خود سر و صدا زیادی در جهان به عنوان یک ساختمان تماشایی در جهان به پا کرد.

شکل اصلی این بنا شبیه یک کشتی است که شیشه‌های به کار رفته در آن شبیه فلس ماهی است. بازتاب نور نیز به دلیل وجود درخشندگی تیتانیوم در این بنا است.

طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو همانند موزه‌ گوگنهایم نیویورک با طراحی فرانک لویدرایت یک رویداد فوق العاده و استثنایی در تاریخ معماری محسوب می‌شود.

موزه گوگنهایم علاوه بر این که موفقیت شگرفی در جذب فیزیکی مردم به این نقطه داشته در جلب توجه جهانیان به یک مکان دور گمنام و متفاوت نیز بسیار موثر بوده است.

موزه گوگنهایم بیلبائو به عنوان یک نماد شهری بارها از سوی جدایی‌طلبان باسک به بمبگذاری تهدید شده است.

گوگنهایم در شهرهای بیلبائو اسپانیا، ونیز کشور ایتالیا، ابوظبی امارات و برلین کشور آلمان دارای شعباتی است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0