تخریب قلب تاریخی اصفهان

یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: اگر احداث و سیاست‌های اجرایی در خصوص میدان امام علی‌(ع) به درستی انجام شود، منطقه و قلب تاریخی اصفهان پویا می‌شود، اما اگر این سیاست‌های اجرایی در خصوص این میدان مانند جهان نما تنگ‌نظرانه باشد، باید نگران قلب تاریخی اصفهان باشیم.

محمود محمدی با اشاره به اینکه احیای میدان عتیق و میدان نظام پروژه‌هایی است که در طرح‌های تفضیلی گذشته شهر اصفهان مطرح شده است، اظهار کرد: اگرچه میدان عتیق دارای فعالیت اقتصادی قوی است، اما بافت فرسوده و فشرده‌ای داشت و قشر خاصی از شهر را پوشش می‌داد.

وی با بیان اینکه میدان عتیق علی رغم بافت تاریخی که داشت برای حضور گردشگران مطلوب نبود، ادامه داد: هنوز نمی‌توان گفت این میدان احیا شده است، زیرا اگر در سیاست‌هایی اجرایی تنگ‌نظری‌هایی که برای جهان‌نما اعمال شد، برای این بنا نیز تکرار شود میدان امام علی‌(ع) نیز مانند جهان نما از دست می‌رود.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: برای میدان امام علی‌(ع) باید برنامه ریزی‌های دقیقی صورت گیرد، زیرا این پروژه با دیگر طرح‌های شهری متفاوت است و اگر این پروژه شکست بخورد یک منطقه مهم شهر بی‌برنامه می‌ماند.

محمدی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در منافع میدان امام علی‌(ع) خاطر نشان کرد: اگر شهرداری بخواهد تمام منافع این پروژه را برای خودش جمع کند، این خطر وجود دارد که یک جهان‌نمای دیگر به اصفهان اضافه ‌شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برنامه‌ریزی و سیاست‌های اجرایی برای میدان امام علی‌(ع) از احداث آن به مراتب مهم‌تر است، گفت: شهرداری کالبد این بنا را ساخته است، اما باید اجازه دهد تا مردم خودشان روح را در آن بدمند.

محمدی با اشاره به اینکه میدان امام علی‌(ع) می‌تواند تاثیر بسزایی بر قلب تاریخی اصفهان داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر احداث و سیاست‌های اجرایی این میدان به درستی انجام گیرد، منطقه و قلب تاریخی اصفهان پویا می‌شود، اما اگر سیاست‌های اجرایی در خصوص این میدان با همان تنگ‌نظری که در اجرای جهان نما دیده می‌شود، دنبال شود باید نگران قلب تاریخی اصفهان بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0