تصاویری از اولین فروشگاه خورشیدی جهان

نخستین کیوسک خورشیدی جهان که یک فروشگاه کوچک است،‌ به طور رسمی در نزدیکی دریاچه لانگانو در اتیوپی آغاز به کار کرد.

پاین فروشگاه خورشیدی قابل حمل در آلمان طراحی شده است و در واقع یک واحد خودکار تجاری است که انرژی، کالا، ابزارآلات و خدمات می فروشد.

در حالیکه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان دسترسی به منبع باثبات برق ندارند، این کیوسک خورشیدی یک راهبرد مقرون به صرفه و ایمن برای ساکنین مناطق خارج از شبکه برق فراهم می کند.

در گذشته مردم در کشورهای در حال توسعه برای تامین برق مورد نیاز خود به لامپ های نفت سفید و ژنراتورهای دیزلی متکی بودند در حالی که این منابع نور و انرژی سمی، خطرناک و گرانقیمت هستند.

این کیوسک خورشیدی که با فناوری خورشیدی کار می کند بسیار ارزان تر و قابل دسترس تر است و می تواند خدمات انرژی پاک را حتی برای مردمان فقیر فراهم کند.

کیوسک خورشیدی که با فناوری خورشیدی کار می کند بسیار ارزان تر و قابل دسترس تر است

این کیوسک خورشیدی در واقع اتاقکی است که سقف آن با پانل های فوتوولتاییک پوشانده شده است؛ یک هاب انرژی برق مورد نیاز برای چراغ های خورشیدی، تلفن های همراه، باتری خودرو ، رایانه ها و حتی سردخانه های خورشیدی فراهم می کند.

علاوه بر این، ساکنان محلی می توانند از این کیوسک، فانوس های خورشیدی، تلفن همراه، کارت های شارژ نیز خریداری کنند از آنجایی که این کیوسک احتمالا تنها سردخانه در این منطقه را خواهد داشت می توان از آن برای ذخیره سازی تجهیزات فوریت های پزشکی و دارو نیز استفاده کرد.

مونتاژ این کیوسک ها با وسایل و ابزارآلات محلی بسیار ساده است و در بسیار از موارد نیز می توان آن را بر پشت الاغ حمل کرد.

محققان قصد دارند این مدل اولیه را برای ساخت یک ساختار بزرگ تر و یا یک سری کیوسک های کوچک اصلاح کنند. بزرگ ترین نمونه اولیه کیوسک خورشیدی می تواند برق کافی برای یک برج مخابراتی را تامین کند.

محققان امیدوارند این کیوسک های خورشیدی بتوانند وسیله ای برای گردهمایی مردم شوند و امکان ارائه خدماتی مانند سینما، پخش تلویزیونی و همچنین تامین برق کشورهای در حال توسعه را به همراه داشته باشد.

منبع:مهر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0