بررسی کلیات ضوابط نمای ساختمان ها در کمیسیون ماده ۵

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: کلیات ضوابط نقشه نمای ساختمان‌ها تهیه شده و هم اکنون در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی است و بعد از تصویب در این کمیسیون به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می شود .

جواد کریمیان اقبال در این باره گفت: کلیات بحث نمای ساختمان ها تهیه شده است تا به صورت لایحه برای ارائه به شورای اسلامی شهر تهران آماده شود .

وی افزود : بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی باید این کلیات به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد که به این کمیسیون ارائه و هم اکنون در حال بررسی است و بعد از این مرحله برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به شاخص های اصلی این ضوابط خاطر نشان کرد : ضوابط عام نما در این طرح آمده است و به کلیات مبحث نما پرداخته شده تا بر اساس این ضوابط، مردم بتوانند نمای منطبق با اصول معماری اسلامی –ایرانی داشته باشند .

کریمیان اقبال در ادامه اظهار کرد : نمی توان گفت که با اجرای این ضوابط همه تهران صاحب نمایی هماهنگ با معماری اسلامی –ایرانی می شود چراکه وضعیت معماری سالیان گذشته به تدریج باید حذف شود ، بنابراین این ضوابط به نوعی حساسیت برای سازندگان و مالکان در ایجاد نمای ساختمان ایجاد می کند .

به گفته مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ،این حساسیت برای نمای ساختمان هم اکنون وجود دارد اما هدف ما این است که با این ضوابط ، این حساسیت ها طبقه بندی شود و هرکسی به سلیقه خود نمای ساختمانش را طراحی و اجرا نکند .

وی با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد : آنچه که مهم است این که در زمان ارائه نقشه های پلان ، سازه و غیره ، نما هم جزوی ازاین نقشه ها باشد و منفک از سایر نقشه ها ارائه نشود و کسی که برای دریافت پروانه ساخت مراجعه می کند علاوه بر نقشه های دیگر ساختمان ، نقشه نما را نیز ارائه دهد تا در کنار سایر نقشه ها مورد بررسی قرار گیرد .

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0