نخستین شهر توریستی، فرودگاهی کشور افتتاح می شود

مدیر نخستین شهر توریستی، فرودگاهی کشور گفت: فاز اول نخستین شهر توریستی، فرودگاهی کشور در صورت مساعدتهای دولت همزمان با عیدفطر امسال در جاده سلفچگان قم افتتاح می شود.

محمدعلی شفیعی، مدیر نخستین شهر توریستی، فرودگاهی کشور به خبرنگار مهر گفت: احداث نخستین فرودگاه بین المللی و شهر فرودگاهی خصوصی کشور در کیلومتر ۱۵ جاده قم به سلفچگان در ۲۲ بهمن سال ۸۹ آغاز شده است این شهر بزرگ توریستی و گردشگری و فرودگاهی، به عنوان شاهراه مواصلاتی ایران به دلیل وجود همجواری با آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران موقعیت مناسبی برای ایجاد اقامت مطلوب زائران و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران را مهیا می کند. براین اساس، تفاهم نامه ای امضا شده است تا شهر فرودگاهی سلفچگان، فرودگاه بین المللی قم و منطقه نمونه گردشگری بین المللی طرلاب در فضایی به مساحت ۱۰ هزار هکتار احداث شود.

مدیر نخستین شهر فرودگاهی بیان کرد: هم اکنون عملیات ساخت فرودگاه و شهر فرودگاهی در مساحت سه هزار هکتار درحال انجام است. اما هنوز تکلیف واگذاری زمین های اطراف از سوی دولت مشخص نشده به همین منظور این شهر اکنون در سه هزار هکتار احداث خواهد شد.

شفیعی بیان کرد: قرار بود فاز اول این پروژه ۲۲ بهمن سال ۹۱ افتتاح شود اما گرانی باعث طولانی شدن این پروژه شد با این حال اگر دولت تقاضاهایمان را برآورده کند عیدفطر امسال، این فاز را راه اندازی می کنیم.

مدیر پروژه نخستین شهر فرودگاهی کشور بیان کرد: در این فرودگاه بین المللی پنج میلیون مترمربع به دهکده ورزشی و یک میلیون مترمربع به نمایشگاه بزرگ بین المللی اختصاص داده شد،‌ همچنین ۵۲ هتل چهار ستاره با ظرفیت ۳۰ هزار تخت در این مجموعه راه اندازی خواهد شد. بزرگترین پارک آبی خاورمیانه نیز با ۱۴۰ هزار مترمربع در این مجموعه احداث می شود.

شفیعی تصریح کرد: زیرساخت های این فرودگاه بین المللی و نخستین شهر فرودگاهی آماده شده و پیش بینی می شود تا ۲۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری داشته باشیم.

شفیعی درباره مشکلاتی که در اجرای چنین پروژه هایی وجود دارد گفت: این مشکلات قانون نانوشته است چون مسئولان نمی دانند در این زمینه چگونه باید برخورد کنند و برای جذب سرمایه گذار محتاط عمل می کنند و می ترسند همانند پروژه های دیگر ناموفق باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0