اقتصاد محلی و دست آوردهای زیست محیطی در برنامه ریزی محلات پایدار

این شهر از لحاظ اجتماعی ، زیست محیطی و مالی پایدار خواهد بود. در حال حاضر جمعیتی قریب به ۵۰۰۰۰۰ نفر در داخل و اطراف بخش چانگ مینگ وجود دارد. بخش کثیری از این جمعیت  برای استخدام و فعالیتهای تفریحی به شانگهای سفر می نموده اند. به منظور عدم وابستگی این شهر به شانگهای، دنگتان از جمعیتی متنوع و با مسکنی مقرون به صرفه ، مدارس، بیمارستانها و مناطق خارجی مزروعی برای فراهم کردن امنیت شغلی بهره مند خواهد بود.

 

مشاورین، رشد قابل ملاحظه اقتصادی و اشتغالزایی را در صنایع سازگار با محیط زیست مشتمل بر آموزش را پیش بینی نموده اند. بنابراین عناصر اصلی اقتصاد این شهر، صنایع سازگار با محیط زیست، مدیریت ضایعات، تکنولوژی بادی و خورشیدی خواهند بود که به تولید اشتغالزایی و امنیت مالی منجر می گردند.

این شهر به موازات اشتغالزایی برای اجتماع محلی برای تکنولوژی های پایدار انرژی، تولید و تحقیقات در زمینه غذا چنان فعالیت خواهد کرد که برای توسعه های آتی قابل فروش در مقیاس جهانی باشند.

طراحی خلاقانه دنگتان از طریق حمل و نقل عمومی کارامد به سلامت جامعه کمک می نماید و زمان آمد و شد و هزینه ها را نیز کاهش می دهد. ضمنا به تنوعی از زمینهای مرطوب و مناطق سبز در مجاورت به سایر مناطق شهر را نیز امکانپذیر می سازد.

دستاوردهای زیست محیطی :

شهر زیستی دنگتان اهمیت گسترده ای در رسانه ها بواسطه سازگاری با محیط زیست و رویکرد تکنولوژیکی عدم انتشار کربن پیدا نموده است و به عنوان شهر بدون ضایعات نمود یافته است. هدف این شهر تغییر و تبدیل محصولات ضایعاتی به سوخت برای پایداری مداوم می باشد.

توسعه دهندگان متعهد به بازگردانی زمین مزروعی اطراف شهر به بوم مرطوب اصلی خود شده اند. زمینهای مزروعی خارج از شهر جایی که غذای ساکنان شهر در آن پرورش می یابد، ایجاد خواهند شد. ضایعات ارگانیک تولیدی توسط شهر به کود تبدیل شده و به زمینهای مزروعی جهت حاصلخیز نمودن خاک و تولید مداوم کشاورزی برگردانده خواهندشد.

آب نیز جمع آوری، پرداخت و درون شهر ریسایکل خواهد شدو سپس برای آبیاری زمینهای مزروعی حومه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

۸۰% ضایعات جامد بازیافت خواهند شد تا به انرژی بیوماس برای تولید برق شهر به کارگرفته شوند.

طراحی اکولوژیکی این شهر در جهان مورد توجه وسیعی قرارگرفته و به نظر میرسد تا برای رسیدن به ردپای اکولوژیکی پایدار مناسب باشد.

 

تهیه و ارسال : مینا صفرخانلو کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0