بهره وری انرژی در برنامه ریزی محلات پایدار

پروژه شهر زیستی دنگتان، فشار فزاینده زیست محیطی و هزینه های رو به افزایش خدمات که در حال تغییر طراحی ها و زیرساختارهای توسعه شهری می باشند را تصدیق می نماید.

شهر دنگتان ، طراحی بهینه انرژی و تکنولوژی را مورد استفاده قرار داده و امنیت الکتریکی و کاهش در مصرف نهایی انرژی را سبب می شود.

نکات:

کاهش بیشتر در مصرف انرژی از طریق درک مایکرواقلیم ها که توسط توسعه شهری و به خدمت گرفتن نکات ساختمانی بوجود آمده حاصل خواهد شد. پنجر های عایق دوجداره در ساختمانها نصب خواهد شد بویژه در قسمت رو به شمال ساختمانها که این پنجره ها نیازمندیهای خنک سازی را کاهش خواهند داد.

یکی از اهداف ساخت این شهر،کاهش مصرف سالانه انرژی تا ۶۶% در مقایسه با ساختمانهای جدید استاندارد شانگهای می باشد.

za4

انرژی خورشیدی :

اکثر ساختمانها داری پنل های خورشیدی فوتو واتائیک متصل به سقف می باشند که انرژی را از خورشید دریافت می کنند. گرمای دریافتی را می توان برای تولید برق و گرم کردن آب داغ ساختمانها استفاده نمود.

باد:

طیفی از توربینهای بادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت که برق تولید می نمایند و انتظار میرود تا دست کم ۲۰ درصد نیازهای انرژی دنگتان را تامین نماید.

یک مزرعه بادی در حوالی شهر جایی که توربینهای بزرگ بادی با قدرت نسیم دریا به حرکت در می آیند شکل خواهد گرفت که انرژی مورد نیاز شهر را تولید خواهد نمود.

انرژی های بیشتر از توربینهای کوچکتر بادی تولید خواهند شد که در امتداد خطوط جاده در تناسب با هر واحد ساختمانی تعبیه خواهند شد.

تبدیل ضایعات به انرژی:

بخش اعظم برق شهر زیستس دنگتان، از طریق تولید انرژی بیوماس (زیست توده) تامین می شود، سیستمی که ضایعات ارگانیک را به سوخت بدل می سازد. پوسته های برنج که در چین بسیار وجود دارند معمولا به عنوان ضایعات دور ریخته می شوند. در این اقدام آنها تحت فرایند ترموشیمیایی تبدیل به گاز (gasification) قرار می گیرند به این ترتیب که ابتدا جمع آوری شده و سپس در کوره های بزرگ سوزانده و به گاز تبدیل می شوند. محصول نهایی از این فرایند، جهت تامین گرمای شهر و نیز سوخت مورد نیاز موتورهای ژنراتورهای برق به کارگرفته خواهد شد.

انرژی های بادی، آبی و بیوماس (زیست توده) به فراهم آوری کارای انرژی در دنگتان مساعدت خواهد نمودو برای ساکنان و تجارت نیز هزینه های کمتری جهت عملکرد و نگهداری شهر را سبب خواهند شد.

سیستم های ارتباطی غیر آلاینده :

شهر زیستی دانگتن با شبکه ای از گذرهای عابر پیاده پیوند خواهد خورد. تنها وسایط نقلیه پاک و غیر آلاینده (zero carbon vehicles) قادر خواهند بود تا درون شهر تردد نمایند و یک سرویس اینترانت افرادی را که برای سفر نیازمند پیش بینی وضعیت آب و هوا هستند را با مراکز مربوطه ارتباط خواهند داد.

اتوبوسها، ترامها، و تاکسی های آبی غیر آلاینده که با نیروی سلول سوختی و دیگر تکنولوژی های پاک و غیرآلاینده کار می کنند بین محلات و نواحی نیز تردد خواهند نمود.

استفاده از وسایط نقلیه موتوری سنتی ممنوع خواهد بود و با اسکوترهای برقی یا دوچرخه جایگزین خواهند شد.

 

تهیه و ارسال : مینا صفرخانلو کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0