پردیس مارتیوس، نمونه ای از یک فضای عمومی موفق

پردیس مارتیوس، نمونه ای از یک فضای عمومی موفق

نویسنده:مهدی مشهدی

در اواخر سال ۱۹۹۹، از گروه PPS برای کار در قلب مرکز شهر دیترویت که سابقاً محوطه اجرای کنسرت بود، دعوت به عمل آمد. این سایت با حدود ۸۰۰۰ متر مربع مساحت هنوز به عنوان یک مبدا برای تمام نشانی ها و شماره های خیابان های دیترویت عمل می نمود. برای احیاء این محوطه، طراحان تعاملی را با مردم برای به تصویر کشیدن پارکی که طبق خواست شهردار دیترویت می بایست بهترین فضای عمومی جهان می گردید، برقرار کردند و در نهایت طرح پیشنهادی آنها تعریف منطقه ای برای استفاده های عمومی بود؛ فضایی برای استفاده در روز و شب و در تمام سال……

به ادامه مطلب رجوع کنید.

پردیس مارتیوس جدید فضای باز بزرگی است که در سال ۲۰۰۴ به بهره برداری رسید. این پارک که بدون واسطه و با همکاری مردم دیترویت و حومه آن ایجاد گردید، فضای عمومی جذابی است که مردم از هر طرف شهر برای شنیدن کنسرت، دیدن فیلم در فضای روباز، لذت بردن از باغ های گل و فواره ها، ملاقات های دوستانه در کافه پارک و یا حتی نشستن و استراحت کردن، به سوی آن سرازیر می شوند.

از زمان معرفی طرح های پردیس مارتیوس که شامل یک ساختمان اداری جدید در عرض خیابان، مغازه های خرده فروشی جدید و مرمت بناها در بسیاری از ساختمانهای قدیمی بود، ۵ میلیون دلار از سرمایه گذاری های جدید در شهر به سوی این منطقه هدایت گردید. از همه مهمتر شرکت کامپیوتری کامپیوور دفتر مرکزی خود را که شامل ۴۰۰۰ کارمند می گردید به این منطقه منتقل و در یک ساختمان جدید نزدیک میدان مستقر نمود.

دستاورد کلیدی این طرح توانایی جذب تمام اقشار جامعه از فقیر تا ثروتمند بوده است. بیش از ۲۰۰ اتفاق در تمام تابستان از فستیوال بین المللی جاز دیترویت گرفته تا برنامه قصه خوانی برای کودکان در این منطقه فراهم می گردد. اما این محبوبیت پردیس تا زمستان ادامه دارد. فواره ها در زمستان نیز کار میکنند و رینگ یخی این پارک در ۱۲۵ روز از سال مملو از جمعیت است. درخت کریسمس بزرگ در پارک آذین بندی شده و مراسم جشن عمومی را مزین می نماید.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0