تهیه طرح تفصیلی بندرخمیر و کوشکنار

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ضمن اشاره به تصویب طرح جامع شهرهای بندرخمیر و کوشکنار اعلام کرد: تهیه طرح تفصیلی این دو شهر با تامین اعتبار توسط شهرداریها در خرداد ماه سال جاری کلید خورد.

افشین بهرامی با بیان اینکه شهرها منبع اصلی فعالیت اجتماعات انسانی هستند که در این فضاها تعارض میان انسان و طبیعت به حد اعلای خود می رسد، اظهار داشت: هدف شهرسازی و طرحهای آن ایجاد رابطه ای خوب و پایدار میان افراد جامعه با محیط های طبیعی و انسان ساخت است. برهمین اساس نظم بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش شهرنشینی می تواند مهمترین هدف شهرسازی و طرح های تفصیلی و راهبردی تلقی شود.

وی یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی را زیست پذیری شهرها دانست و کیفی‌سازی‌ زندگی را از جمله دلایل تهیه اجرای چنین طرح هایی عنوان کرد. بهرامی با تاکید بر اینکه در طرحهای تفصیلی فقط کالبد شهری مدنظر نیست بلکه بهبود زیست شهروندان، هدف اساسی اینگونه طرح‌هاست، از طرح تفصیلی کوشکنار و بندرخمیر به عنوان بستری برای توسعه جهشی و تحقق اهداف توسعه پایدار این شهرها در آینده ای نزدیک یاد کرد.

وی در ادامه به اهمیت و تأثیرات تهیه و اجرای طرح تفصیلی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه مبتنی بر برنامه، آینده‌نگری در اداره شهر، پیش‌بینی نیازها و مطالبات نسل‌های آتی، پاسخگویی به نیازها و خلأ‌های موجود، شفاف‌سازی ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری، توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، برنامه‌ریزی برای احیای بافت‌های فرسوده شهری، افزایش رونق اقتصادی برای شهروندان، ارتقای سطح اقتصاد شهری، هویت‌یابی مجدد شهر در تمامی بخش‌ها، تغییر سیما و کالبد شهری، توجه به اصول معماری ایرانی و اسلامی، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، توسعه متوازن و عدالت محور، دستیابی به اهداف شهر سبز، روان و ایمن و در نهایت حرکت به سمت داشتن شهرهای برتر از مهم‌ترین نتایج و برکات اجرای این طرح ها خواهد بود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، شهرهای استان را شایسته‌ دستیابی به برترین ها و بهترین‌ها دانست و از عزم مدیریت شهری برای تسریع روند توسعه، عمران و آبادانی شهرهای کوشکنار و بندرخمیر در تمامی ابعاد خبر داد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0