همایش بین‌المللی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری

بسیاری از سکونتگاه‌های فقیرنشین و غیررسمی در چند دهه گذشته (با برنامه یا بدون برنامه) دچار دگرگونی شده‌اند بسیاری راه سامان دادن و بهبود را پیموده‌اند و برخی در شرایط ناشایست کالبدی و اجتماعی و اقتصادی مانده‌اند. پس از سال‌ها کارآزمایی بهسازی هنوز سکونتگاه‌های فقیرنشین چالشی بنیادین برای شهرها به شمار می‌روند. در برخورد با پدیده سکونتگاه‌های خودانگیخته و فقیرنشین شهری رویکردها و برنامه‌های گوناگونی به کار گرفته‌شده که تجربه نشان داده که رویکرد چیره کالبدی و بدون پرداختن به نیاز و خواست و اولویت اجتماع محلی و ضعف مشارکت اجتماعات محلی و قرار نگرفتن گروه‌های ذی‌نفع در فرایند برنامه‌ریزی و اجرا، مایه ناکارآمدی بسیاری از کارها شده است. بازآفرینی پایدار در پی مشارکت فراگیر و افزایش کیفیت و شرایط سکونت و زیست درخور است و برپایی مدیریت خوب برای بهسازی محله و توانمندسازی اجتماع محلی است. مشارکت محلی، ظرفیت‌سازی، توانمندسازی، فرهنگ‌سازی، گسترش زیرساخت و خدمات، تعریف برنامه‌های پیشگام و برانگیزنده توسعه از جمله نیازهای آغازین رویکردی پایدار برای کامیابی در بهسازی این سکونتگاه‌ها و برپایی شهرهای پایدار است.

گردهمایی بین‌المللی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری در نظر دارد افزون بر شناسایی توان و ظرفیت علمی و کاربردی در گستره فقر شهری، دگرگونی‌های سکونتگاه‌های تهیدستان شهری، به بررسی نیازهای آموزشی و ظرفیتی در این زمینه بپردازد. در نظر است در این همایش با شناسایی نگرش‌ها، تجربه‌های نوین و کاوش ابعاد نظری و کاربردی و آموخته‌ها، به نگاشتن چارچوب بایسته برای بهسازی و بازآفرینی پایدار یاری شود و یافته‌ها را با گروه‌های ذینفع به اشتراک گذاشت.

اهداف برگزاری این همایش عبارت‌اند از:

  • شناخت چندوچونی دگرگونی‌های سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری در ایران و جهان
  • بررسی و به اشتراک گذاشتن آموخته‌های بهسازی و بازآفرینی شهری پایدار
  • بررسی نقش نظام برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در شکل‌گیری و ساماندهی پدیده سکونتگاه‌های خودانگیخته و فقیرنشین شهری
  • تبادل‌نظر برای نگاشتن چارچوب رویکرد فراگیر برای چاره چالش سکونتگاه‌های تهیدستان و بهسازی و بازآفرینی آن

تاریخ برگزاری همایش:

۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله:

۱۵ شهریور ۱۳۹۴

بررسی و داوری چکیده:

۳۰ شهریور ۱۳۹۴

آخرین مهلت ارسال اصل مقاله:

۱۵ دی ماه ۱۳۹۴

اعلام نتایج داوری مقاله:

اول اسفند ۱۳۹۴

اصلاح مقالات بر اساس نظر داوران:

۲۵ اسفند ۱۳۹۴

مهلت نهایی ثبت نام جهت حضور در همایش:

۱۵ دی ماه ۱۳۹۴ (۲۰ درصد تخفیف)
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ (بدون تخفیف)

وب سایت همایش: http://www.usc2016.com/fa/

poster5645484

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0