معرفی کتاب به سوی خلق یک فضای شهری پایدار

معرفی کتاب به سوی خلق یک فضای شهری پایدار

مطالعه و طراحى میدان امام حسین(ع)، در چارچوب تعریف طرح هاى موضعى، در تداوم طرح هاى تفصیلى مناطق مختلف پیرامونى، فرصتى را براى مهندسان مشاور خودآوند مهیا کرد تا با رویکردى همه جانبه، با نگاه دقیق به واقعیت ها و با جستجوى ارزش ها در میان متن ها و اسناد تاریخى شهر تهران، با کنکاش در اذهان و خاطرات مردمان، با درک و احساس انرژى هایى که در محیط پراکنده مى شوند، با کشف فضاهاى گمشده ، با الهام از یافته هاى مطالعات گذشته و طرح هاى مصوب تفصیلى مناطق هفت و دوازده و سیزده تهران، دست به کارى بزند که اینک با نام »پلازا « قابل شناسایى است. 
کتاب حاضر در چهارفصل، ضمن مرورى بر ادبیات نظرى مرتبط با موضوع پلازا و ارتقای کیفیت زندگی در فضاهای شهری، از یک سو، سابقه فضاهای پیاده در ایران و جهان را بررسی مى کند و از سوى دیگر، با اعتقاد به تعریف ماهیت طراحى شهرى به عنوان یک فعالیت حرفه اى و با تکیه بر این اصل که طراحى شهرى به ارتقاى کیفیت عرصه عمومى شهرها و مکان هاى شهرى مى پردازد، فرآیند طراحى شهرى میدان امام حسین(ع) را مورد بررسى قرار مى دهد و به معرفی میدان و بیان اهداف، چشم انداز و شکل گیری ایده پلازا در تبیین فرآیند طراحی و نظارت و اجرای پروژه مى پردازد. در بخش پایانى کتاب که »نقد و پند « نام دارد، با مرورى بر نهضت پیاده راه سازى در تهران که زمینه شکل گیرى ایده پلازا را نیز فراهم کرد به نکاتى اشاره مى شود که تجربه خلق
نخستین پلازاى شهرى در تهران براى مدیریت شهر، حرفه مندان، متخصصان و مردم در پى داشته است. مطالعه این کتاب به کلیه دانشجویان طراحى شهرى, شهرسازى، معمارى و معمارى منظر پیشنهاد مى شود.

Imam Hossein Square - Roghei - Jeld-----8

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0