تمام شهر آبادان بافت فرسوده شد

شهردار آبادان گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران تمام شهر آبادان تحت پوشش طرح بافت فرسوده قرار گرفت.

محمود رضا شیرازی افزود: این طرح در اواخر سال ۱۳۹۱ مصوب و در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری به شهرداری آبادان ابلاغ شد. وی با اشاره به اینکه پیش از این تنها بخشهایی همچون نقاطی از مناطق سده، جمشیدآباد، کوی قدس و کوی بهار مشمول طرح بافت فرسوده بودند، اظهار کرد: در زمان حاضر تمامی شهر آبادان مشمول بافت فرسوده شد.

شیرازی خطاب به شهروندان آبادانی تصریح کرد: با توجه به فرصت به دست آمده و به منظور استفاده از تخفیفات ویژه این بخش و استفاده از تسهیلات بافت فرسوده به شهرداریهای مناطق سه گانه مراجعه کنند. شهردار آبادان، میزان تسهیلات بافت فرسوده را ۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد عنوان کرد.

شیرازی یادآور شد: به رغم گفتارها در خصوص افزایش میزان تسیلات بافت فرسوده، تاکنون ابلاغیه ای در این زمینه دریافت نکرده ایم و میزان تسهیلات همان ۲۰میلیون تومان خواهد بود. وی ادامه داد: فلسفه بازسازی بافت فرسوده به این معناست که چند پلاک فرسوده که در کنار هم هستند توسط یک انبوه ساز خریداری، در هم ادغام و تبدیل به یک بلوک شوند که این بلوک ترجیحا باید بلوک آپارتمانی باشد که تعداد زیادی واحد مسکونی را در بر بگیرد و بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شوند.

شیرازی گفت: در زمان حاضر این کار در برخی از نقاط شهر آغاز شده است و امید می رود تا مردم از این فرصت پیش آمده بهره کافی را ببرند. وی افزود: همچنین مالکانی که قصد تبدیل منازل خود به شکل طبقاتی را ندارند امکان استفاده از تسهیلات برای نوسازی منازلشان به صورت فردی وجود دارد. شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تشکیل ستاد بافت فرسوده در شهرداری آبادان اظهار کرد: در این ستاد تمامی امورمرتبط با بافتهای فرسوده پیگیری و انجام می شود.

شهردار آبادان تصریح کرد: اخیرا برای تبدیل این ستاد به سازمان بافت فرسوده اقدام کرده ایم که بخشنامه آن نیز صادر شده تا بتواند به صورت مستقل همچون سایر سازمانهای تابع شهرداری فعالیت خود را به انجام برساند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0