استارت شهرفروشی در تهران

معاون سابق شهردار تهران با اشاره به تخلف بزرگ کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت که اگر نیمی از درآمدهای تهران به سایر شهرها واگذار شود درآمدهای پایدار کم و مدیریت شهری رو به شهرفروشی می‌آورد. نمایندگان تهران باید جلوی این کار را بگیرند.

سید مناف هاشمی دکتری تخصصی در رشته برنامه ریزی شهری دارد. وی معاون برنامه ریزی سابق شهرداری ، قائم مقام اسبق معاونت خدمات شهری شهرداری، مدیر کل سابق درآمدهای شهرداری، مدیر کل بودجه سابق سازمان شهرداری های کشور، شهردار اسبق تنکابن، رئیس هیئت مدیره سازمان فن آوری شهرداری تهران، رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران را در کارنامه خود دارد.

هاشمی ضمن شرکت در میزگرد تخصصی شوراها به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد. وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای شهر، گفت: باید در این دوره افراد متخصص وارد شورا شوند، تا بتوانند به مشکلات شهر رسیدگی کنند.

معاون سابق برنامه‌ریزی شهردار تهران با اشاره به تخلف بزرگ کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه نیمی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده سهم شهر تهران به سایر شهرها واگذار شود خلاف قانون و مغایر با احکام برنامه، قانون شهرداری‌ها و مغایر با حقوق شهروندی است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به اینکه نمی‌توانند مردم داخل تهران عوارض دهند و مردم سایر شهرها از عوارض آنها استفاده کنند، گفت: عوارض مردم تهران باید صرف خودشان شود. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان پول از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده گرفتیم ، گفت: این در حالی است چندین کد درآمدی را در این قانون از دست دادیم تا از این پول تجمعی سهمی ببریم مثل سایر شهرهای کشور.

وی ادامه داد: اگر نیمی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده سهم شهر تهران به سایر شهرها واگذار شود درآمدهای پایدار کم و مدیریت شهری رو به شهرفروشی می‌آورد و مجبور است برای اینکه خدمات جاری شهر را تأمین کند تراکم‌فروشی کند. هاشمی تأکید کرد که دادن نیمی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده سهم شهر تهران تهرانی‌ها به سایر شهرها بی‌انصافی است. معاون سابق شهردار تهران تأکید کرد که نمایندگان مردم تهران باید جلوی این امر را بگیرند تا چنین اتفاقی در شهر رخ ندهد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در بخش دیگر سخنانش در خصوص شوراها گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اداره شهر باید صورت گیرد، و همچنین به عنوان مسئول تدوین کمیته برنامه آینده شورای شهر(حامیان قالیباف) برنامه ریزی های لازم را انجام داده‌ام. وی گفت: این برنامه در بحث حمل و نقل، اجتماعی، خدمات شهری و محیط زیست است. نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر اضافه کرد: همچنین یک برنامه دو صفحه‌ای که اولویت قانونمداری در شهر است از برنامه‌های خود بنده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مجموعه‌های ورزشی برای بانوان در تهران کم است، گفت: مجموعه‌های ورزشی ساخته شده اما عقب‌ماندگی‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید این مشکل برطرف شود. نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر به مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: باید نیازهای آنها شناسایی و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود.

وی به معضل ترافیک کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: بحث ترافیک بسیار مهم است اما هرچقدر پل و بزرگراه ساخته شود مشکل ترافیکی را برطرف نمی‌کند. هوای شهر تهران ناسالم است و برای رفع مشکل آلودگی هوا باید تمام دستگاه‌ها هماهنگ شده و تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم. هاشمی همچنین به نبود مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت: وجود مدیریت واحد می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. وی بیان کرد: در چند سال گذشته بیشترین وزن اعتبارات به حمل و نقل عمومی با اولویت مترو اختصاص داده شده است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: توسعه مترو باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود و شهروندان هم از این سیستم بیشتر استفاده می‌کنند. وی گفت: تا زمانی که مدیریت یکپارچه ایجاد نشود مشکلات در شهر حل نمی‌شود. هاشمی بیان کرد: البته در زمان قالیباف بسیاری از مشکلات کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در ایران قانون درست کردن کار ساده‌ای است می‌توان قانون درست کرد اما اجرایی شدن آن کار سختی است. نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در بخش دیگر سخنانش در خصوص تغییر استانداردها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرایط با ۳۰ سال پیش فرق کرده و استانداردهای شهر از جمله فضای سبز و رفاهی تغییر کرده است.

وی گفت: نباید هر مدیری با هر سلیقه‌ ای وقتی سر کار آمد تمام کارهای مدیر قبلی را از بین ببرد باید مدیر بر اساس شاخص‌های بین‌المللی کارها را انجام دهد. نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر بیان کرد: در حوزه نگهداری شهر هم شاخص‌هایی وجود دارد که باید به این موضوع توجه شده و استانداردهای آن را فراهم کرد.

هاشمی در خصوص درآمدهای پایدار شهر تهران گفت: در ابتدا درآمدهای پایدار ۱۲ درصد بود ولی در حال حاضر به ۴۰درصد رسیده و بودجه هزار میلیاردی سال ۸۴ به۱۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. معاون برنامه‌ریزی سابق شهردار تهران اضافه کرد: ظرفیت‌ها در شهر تهران زیاد است بدون اینکه به مردم فشار بیاوریم می‌توانیم بدون اینکه یک ریال عوارض جدید به دوش مردم بگذاریم اقدامات خوبی در شهر انجام دهیم.

هاشمی با اشاره به اینکه ما پول درمی‌آوریم تا بتوانیم شهر را اداره کنیم، گفت: منابع درآمدی را به نفع مردم استفاده می‌کنیم که این اعداد و ارقام رشد پیدا کرده و مشکلات را تا حدودی برطرف کرده‌ایم. نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به اینکه بزرگترین معضل اشتغال است گفت: باید خوداشتغالی ایجاد شود زمانی که خوداشتغالی ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

ورود همچنین در مورد ورود سیاسیون به شورای شهر گفت: شهرداری به عنوان حکومت محلی جای کار سیاسی نیست؛ اشکال ندارد افراد با فکرهای مختلف وارد شوند ولی در اداره شهر باید با هم هماهنگ و به نفع مردم شهر قدم برداریم. نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: اولویت ماتوجه به نیازهای بچه، جوانان و بانوان است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0