کارگاه تخصصی بین‌المللی زیباشناسی و ادراک معماری در شهر

با حضور دکتر یورگ گروتر(محقق و استاد دانشگاه برن سوئیس)

و داراب دیبا(استاد پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران)

تعریف علمی از زیبایی در معماری، در روش برنامه‌ریزی، طراحی و نهایتاً مدیریت نما و سیمای شهر نقش اساسی دارد. به دنبال برگزاری  کارگاه های تخصصی بین­المللی زیباسازی با محوریت تعاریف و تجربه­های زیبایی شناسانه معماری، هنر و شهر، در گام­ بعدی لازم به نظر می‌رسد تا مباحث کاربردی زیبایی شناسی و ادراک محیط مرتبط بامعماری و شهر و مقایسه تطبیقی آن به منظور بهره­گیری از تجارب شهرهای توسعه یافته جهان صورت پذیرد.

کارگاه آموزشی _ تحلیلی “زیبایی شناسی و ادراک معماری در شهر” در قالب یک نشست تخصصی بین‌المللی با حضور اقای دکتر یورگ گروتر فرصت مغتنمی است که می تواند از دریچه ای نو به گسترش دامنه ادراک و شناخت زیبایی در حوزه های تخصصی مرتبط بپردازد .

 

  •  سخنرانان

-آقای دکتر یورگ گروتر ،استاد دانشگاه برن سوئیس،متخصص در زیباشناسی

-دکتر داراب دیبا، استاد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

دکتر جهانشاه پاکزاد، استاد دانشگاه شهید بهشتی

زمان و مکان برگزاری کارگاه

۵ خرداد ماه ۱۳۹۲ -ساعت ۱۴ الی ۱۸

باغ نگارستان دانشگاه تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا

 

مهلت و نحوه ثبت نام

– آخرین مهلت ثبت نام،۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ از طریق سایت زیباسازی شهر تهران

– اولویت ثبت نام با محققین و پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکترا) است.

– هزینه ثبت نام در کارگاه مبلغ ۴۰۰,۰۰۰ ریال و  از طریق  واریز به شماره حساب ۱۰۰۴۶۰۶۳۸۹ بانک شهر شعبه ولیعصر-دستگردی بنام سازمان زیباسازی شهر تهران

* لطفا شماره فیش واریزی از طریق درگاه ثبت نام کارگاه در قسمت معین شده وارد شود.

– تائیدیه ثبت نام از طریق ایمیل به پذیرفته شدگان ارسال خواهد شد.

– زمان ارائه کارت ورود و بسته های اهدائی در سالن برگزاری کارگاه از ساعت ۱۳ می باشد.

 

    •  برنامه زمان بندی کارگاه یک روزه

 

روزساعتبرنامه
پیشنهادی۱۴:۳۰- ۱۴:۰۰مراسم افتتاحیه (قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، سخنرانی معاونت برنامه­ریزی و توسعه سازمان) وتوزیع هدایا
۱۵:۱۵- ۱۴:۳۰بخش اول کارگاه  با حضور سخنرانان ، مترجم، رئیس پانل
۱۵:۳۰- ۱۵:۱۵پذیرایی
۱۷:۳۰- ۱۶:۳۰بخش دوم کارگاه  با حضور سخنرانان ، مترجم، رئیس پانل
۱۸:۰۰- ۱۷:۳۰پرسش وپاسخ

 

  • دکتر یورگ گروتر معمار و محقق ارشد در سوئیس متولد شد. او معماری را در موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس (ETH) در زوریخ، سوئیس و در دانشگاه کیوتو در ژاپن آموخت. پیشینه فعالیت ایشان به زیبایی شناسی  وادراک محیط وتئوری های معماری می باشد. او در حال حاضر استاد دانشگاه علوم کاربردی برن  سوئیس است و هدایت دفتر معماری خود را در برن، عهده دار است.علاوه بر فعالیتهای حرفه ای ایشان در دانشگاههای متعدد در کشورهای مختلف اروپایی از جمله در دانشگاه اروپایی SCI-ARC (موسسه معماری کالیفرنیا  جنوبی) به عنوان استاد مهمان مشغول به انجام فعالیتهای دانشگاهی می باشند. ایشان کتابهای مختلفی را تالیف کرده اند که معروف ترین کتاب ایشان تحت عنوان «زیبایی شناسی معماری» به فارسی نیز ترجمه شده است و جزو منابع اصلی تحقیقی در حوزه زیباشناسی معماری و هنر می باشد. زمینه فعالیت کنونی ایشان در حوزه زیبایی شناسی و  تئوری های معماری بوده که از طرف سازمانهای مختلف نیز حمایت مادی و معنوی می گردد. ایشان در حال حاضر به عنوان محقق بر موضوع زیبایی شناسی معماری ایرانی به مدت کوتاهی در ایران فعالیت پژوهشی داشته و با بستر  معماری و شهری ایرانی آشنایی دارند.

 

  • دکتر داراب دیبا، مهندس معمار، نقاش و فار غ­التحصیل دوره دکتری معماری از آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک وعضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است. برگزاری نمایشگاه نقاشی،هاروارد امریکا و دانشکده هنرهای (M.I.T) عکاسی و معماری در ایران و خارج، استاد مدعو دانشگاههای ام. آی. تیزیبا پاریس (بوزار) و کارشناس بین المللی مطالعات و ارزیابی هنر و معماری معاصر کشورهای اسلامی در کارنامه اوثبت شده است. از تألیفات ایشان میتوان به کتاب های طبیعت و هنر، مساجد معاصر کشورهای اسلامی، نگاهی به مهندسی و معماری معاصر ایران و خانه های سنتی اصفهان دانشکده معماری پاریس بلویل (۲۰۰۰) اشاره نمود. وی هم اینک سردبیر مجله معماری و شهرسازی است.

نکات ضروری

  • آخرین مهلت ثبت نام،۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
  • · با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت شرکت با محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بر اساس زمان ثبت نام می باشد.
  • · در پایان همایش گواهی حضور در کارگاه با امضای اساتید کارگاه به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.
  • · تلفن جهت پاسخگویی: ۲۲۸۷۰۹۲۹(موسسه عالی معماران-واحد روابط عمومی)

 

تکمیل ثبت نام

خواهشمند است پس از واریز هزینه ثبت نام جهت تکمیل اطلاعات و ارائه شماره فیش واریزی وارد صفحه ثبت نام شوید.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0