پاورپوینت شهر و حوزه نفوذ

مطالعه بخش هایی از پاورپوینت فوق:

یکی ار راههای بهبود بخشیدن به محیط شهری این است که به شهر به عنوان یک سیستم توجه کنیم . انرژی در شهر مانند بدن یک موجود زنده ، جریان می یابد . شهر با روستاها و شهرهای مجاور خود ارتباط  دارد و مواد خام ، غذا ، آب ، انرژی ، مواد معدنی و همه آنچه  را که شهرنشینان بدان نیازمندند ، از محیط پیرامون می گیرد . سپس به تولید کالا می پردازد و آنه را به خارج از محیط خود می فرستد . در شهرهای بزرگ حتی افکار ، ایده ها ، نوآوری ها و هنر و تمدن به خارج از شهر صادر می شود .
شهرها همچنین مواد زائد شامل فاضلاب یا هوای آلوده رابه  پیرامون خود می فرستند . شهر نمی تواند بدون محیط پیرامون به زندگی خود ادامه دهد . پس شهر حوزه نفوذ آن یک سیستم مرتبط هستند نه دو چیز جدا از هم .اگر محیط پیرامون یک شهر خسارت ببیند ، به محیط داخلی آن هم آسیب وارد می آید و به عکس . به همین دلیل ، اکر مسائل و مشکلات پیرامون شهر حل نشود ، برای رفع مشکلات شهری نیز نمی توان برنامه ریزی کرد . در برنامه ریزی شهری باید وابستگی متقابل شهر و نواحی اطراف آن در نظر گرفته شود .
 
2015-03-09_112824
 
رمز فایل: www.shahrsazionline.com
برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0