سند ملی راهبردی احیاء بافت های فرسوده

سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

به گزارش  شهرسازی آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، در این سند که مصوبه مشترک شورای عالی شهرسازی و معماری و ستاد ملی توانمد سازی است، راه اندازی و فعال سازی جلسات مستمر ستادهای استانی و شهرستانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری مورد تأکید قرار گرفته است.

از آنجایی که رسیدگی به وضعیت محله های هدف بهسازی و نوسازی شهری و سکونتگاه هایی که محل زندگی اقشار کم درآمد و محروم شهری در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی واقع شده است، مصوبه مورخ ۱۶/۶/۹۳ هیأت وزیران با موضوع سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی محدوده ها و محله های بازآفرینی شهری و ناکارآمد شهری  از سوی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به شهرداری تهران ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش ستادی با عنوان "ستاد مرکزی نوسازی" به جهت همسویی با سند ملی نوسازی محله های هدف بهسازی و نوسازی شهری با عضویت شهردار تهران تشکیل می شود و دبیرخانه این ستاد در سازمان نوسازی شهر تهران مستقر خواهد شد.

بر مبنای این سند، تحقق نوسازیمحدوده ها و محله های بازآفرینی شهری منوط به ایجاد هماهنگی بین بخشی، تقویت و بکارگیری ظرفیت های مدیریت شهری از طریق جلب مشارکت مردم در اجرای طرح ها و برنامه های مصوب ستادهای استانی و شهرستانی می باشد.

ضرورت رسیدگی به وضعیت محدوده هایی که نیازمند احیاء، بهسازی و نوسازی می باشند در اولویت برنامه های مدیریتی استان و شهرستان قرار گرفته تا ضمن تهیه و تدوین سندهای محلی احیاء، بهسازی و نوسازی شهری نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز در قالب شورای برنامه ریزی و توسعه استا و سایر منابع و ردیف های اعتباری در اختیار دستگاه های مدیریت شهری اقدامات لازم صورت گیرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0