اعلام ضوابط احداث پارکینگ عمومی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت موضوع پارکینگ و گسترش آن در سطح شهر، ضوابط احداث پارکینگ‌های عمومی در طرح تفصیلی جدید را تشریح کرد.

علیرضا جاوید با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده در زمینه تامین پارکینگ در سطح شهر با توجه به اجرای طرح تفصیلی جدید گفت : برای اراضی با وسعت ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر طبق ضوابط بند یک مصوبه ۴۳۶ کمیسیون ماده ۵ امکان استفاده از تسهیلات تجاری توام با پارکینگ های طبقاتی فراهم شده است تا به این وسیله سرمایه گذاران به احداث این مجموعه ها تشویق شوند .

وی افزود : همچنین برای اراضی با وسعت ۳۰۰متر مربع تا هزار متر مربع نیز ضوابطی برای احداث پارکینگ های طبقاتی محله ای در نظر گرفته شده که می توانند در قالب آن از یک واحد تجاری خدمات پشتیبان محله بهره مند شوند .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه خاطر نشان کرد : در این راستا در طرح تفصیلی جدید ، برای اراضی با وسعت ۵۰ مترمربع و بیشتر نیز امکان احداث پارکینگ طبقاتی مکانیزه فراهم شده است .

جاوید با تاکید بر اهمیت گسترش پارکینگ های عمومی در سطح شهر اظهار کرد : این تسهیلات به گونه ای پیش بینی شده است تا به تدریج کمک کند تا در آینده پارکینگ های طبقاتی و پارکینگ های رمپی از این نوع در سطح شهر گسترش یابد .

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. farshad :
    ۱۲ مرداد ۹۴

    سلام
    آیا ضوابط احداث پارکینگ عمومی با پارکینگ ساختمانهای مسکونی متفاوت می باشد؟
    از کجا می توانم ضوابط احداث پارکینگ عمومی رادریافت نمایم

    • با سلام

      بله متفاوت است.

      به بخش حمل و نقل شهری در سایت مراجعه نمایید.

      با تشکر

0