آغاز پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک های عامل آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک های عامل آغاز شده است گفت: برنامه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در سال جاری برای کل کشور تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است.

مجید کیان‌پور افزود: سال گذشته پس از یک سال پی‌گیری وزارت راه و شهرسازی، شورای پول و اعتبار با افزایش ۱۰ میلیون تومانی سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده موافقت کرد، تا سقف این وام از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد. وی ادامه داد: عملیات اجرایی پرداخت این تسهیلات از ابتدای سال جاری توسط بانک‌های ملی، ملت، سپه، صادرات، تجارت، رفاه و مسکن انجام و پرداخت آن توسط این بانک ها آغاز شده است.

به گفته کیان‌پور، پرداخت این تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها صورت می‌گیرد که برای فروش اقساطی با نرخ سود ۱۵ درصد و برای دوران مشارکت با نرخ سود ۲۰ درصد و بدون سپرده ‌گذاری خواهد بود.

کیان‌پور با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف سرعت دادن به بازسازی و نوسازی این بافت‌ها است، گفت: به هر میزان که در کشور متقاضی نوسازی و بازسازی مسکن در بافت فرسوده باشد توانایی پاسخگویی و اعطای تسهیلات بانکی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در برنامه ای که برای نوسازی بافت فرسوده برای کل کشور پیش بینی شده است مقرر شده تا امسال ۲۰۰ هزار مسکن با تسهیلات بانکی نوسازی شود. وی ادامه داد: در دو سال گذشته سالانه برای ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی در تهران تسهیلات بانکی پرداخت شده است که پیش بینی می شود امسال تا ۸۰ هزار متقاضی برسد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0