فناوری و اقدامات ابتکاری کنترل ترافیک در اروپا

مقدمه
مسافرت با وسایل نقلیه در سرتاسر دنیا، به ویژه در مناطق بزرگ درونشهری، در حال رشد است. مسؤولین حمل ونقل در عین حال که ایمنی عبور ومرور را بهبود می بخشند، به استفاده از اقدامات نوین کنترل ترافیک جهت برآورده کردن تقاضای روبه رشد، روی آورده اند. از این اقدامات برای کنترل ترافیک و تهیه اطلاعات لازم برای رانندگان، استفاده می شود. متخصصین حمل ونقل، با استفاده از این اقدامات می توانند سیستم حمل ونقل را بهتر و ایمنتر اداره کنند. مهندسین ترافیک در سالهای اخیر در ایالات متحده آمریکا از یک سری اقدامات برای بهبود کیفیت کلی جریان ترافیک استفاده کردهاند. به هر حال، کنترل بهتر ترافیک، یک نیاز جهانی محسوب میشود و کشورهای زیادی از اقدامات نوین کنترل ترافیک استفاده می کنند. گروهی متشکل از مهندسین ترافیک جهت بررسی اقدامات سایر کشورها تشکیل شد تا به مشاهده و ثبت اقداماتی که میتوانست در مورد آمریکا ارزشمند باشد، بپردازد. تلاش این گروه توسط اداره راههای فدرال آمریکا ١، انجمن ادارات حمل و نقل و راههای ایالتی آمریکا ٢ و انجمن تحقیقات حمل ونقل ٣ پشتیبانی می شد.
در ماه مه سال ۱۹۹۸ ، یک گروه شامل ده مهندس ترافیک، برای مشاهده اقدامات نوین کنترل ترافیک و شناخت اقدامات قابل اجرا در آمریکا، به اروپا سفر کردند. اعضای گروه، نمایندگانی از دولتهای محلی، ایالتی، مرکزی و دو سازمان تحقیقاتی بودند. گروه در طول یک دوره دو هفتهای با مسؤولین حمل ونقل در گوتنبرگ سوئد، فرانکفورت، کلن و بن آلمان، پاریس فرانسه، لندن و بیرمنگام انگلستان ۴ دیدار کردند. مسؤولین کشورهای ذکر شده اطلاعات وسیعی را در مورد مهندسی ترافیک و کنترل ترافیک در اختیار گروه قرار دادند و گروه
نیز در خلال این دیدارها، اقدامات جالب دیگری را نیز شاهد بود. اعضای گروه در شروع، اواسط و پایان سفر، برای بحث در مورد مشاهدات خود و شناسایی اقدامات ارزشمند در مورد آمریکا جلسه داشتند. این گروه، اقدامات ارزشمند بسیاری را شناسایی کرد که بسیاری از آنها برای آژانس های حمل ونقل در آمریکا ارزشمند است. گزارش حاضر شامل یافته ها و مشاهدات گروه مذکور می باشد. اطلاعات این سفر به پنج فصل تقسیم شده است. در هر یک از این فصول، موضوعات به دو مقوله تقسیم شده اند که شامل یافته های اولیه و دیگر مشاهدات می شود. یافته های اولیه نشان دهنده مواردی است که از نظر گروه بیشترین ارزش اجرایی را دارد. دیگر مشاهدات، نشان دهنده عناصر دیگری است که از نظر گروه جالب بوده و در ایالات متحده آمریکا نیز ارزش اجرایی داشت. در بعضی از موارد، اقدامات مورد نظر با کمترین تغییر و گاهی بدون هیچ تغییری در مورد اقدامات و استانداردهای آمریکا قابل اجرا بود. در دیگر موارد، اجرای اقدامات، نیازمند تحقیقاتی بود تا با اقدامات آمریکا مطابقت کند.
۱- Federal Highway Administration
۲- American Association of State Highway and Transportation Officials
۳- Transportation Research Board
۴- Gothenburg, Sweden; Frankfurt, Cologne, Bonn; Germany; Paris , France; and London and Birmingham,
England.

انتشار شهرسازی آنلاین

رمز فایل: www.shahrsazionline.com

دانلود فایل کامل متن – لینک مستقیم

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0