تبدیل طرقبه‌و‌شاندیز به فرمانداری مستقل

مشهد- عضو شورای شهر مشهد گفت: در طرح جامع مشهد، شهرستان طرقبه و شاندیز همانند شمیرانات در تهران؛ با فرمانداری مستقل اما با مدیریت یکپارچه شهری مشهد تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال فیاضی صبح سه شنبه در پنجاهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای اسلامی برگزار شد در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: به اعتقاد صاحب نظران علم مدیریت، در یک نظام مدیریتی موفق، مدیران به مثابه دونده های مشعل المپیک هستند که پی در پی راه نفر قبلی را ادامه می دهند تا سرانجام شعله مشعل که همان دستیابی به هدف است را روشن کنند.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر یکی از شیوه های ناپسند در نظام مدیریتی ما، نقد و تخریب مدیران سابق و حرکت از نقطه آغاز است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حالی که پس از ۱۷ ماه از آغاز کار شورای چهارم انتظار می رود ما پاسخگوی عملکرد خود باشیم و قضاوت در مورد مدیران قبل را باید به مردم واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: مدیران شهری گذشته بر اساس دانش، توانمندی ها و تدبیر خود کارنامه ای را از خود بر جای گذاشتند و ما نیز باید پس از چهار سال با کارنامه ای مسئولیت را ترک کنیم.

فیاضی در ارتباط با فساد مالی در سیستم مدیریت شهری مشهد گفت: فساد مالی دغدغه مقام معظم رهبری، مردم و همه ماست. اما فساد مالی در نظام اداری دولتی و عمومی ما ساختاری سیستماتیک است.

وی اضافه کرد: اگر مدعی فساد در مدیریت گذشته هستیم باید رسیدگی آن را به دستگاه های نظارتی و قضائی واگذار کنیم و البته ما همچنان با حساسیت و دقت پیگیری کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با وضعیت طرح جامع شهری تاکید کرد: خوشبختانه شورای عالی شهرسازی طرح جامع مشهد را تصویب کرد و امید می رود با تصویب سریع طرح های تفصیلی نقشه راه توسعه و عمران مشهد مشخص شود.

وی اظهار کرد: یکی از مصوبه های مهم این شورا حذف تراز فیزیکی و مالی از طرح نوسازی حرم مطهر است که اینجانب از سالها پیش نسبت به این مانع و معضل بزرگ در این پروژه هشدار داده بودم.

فیاضی با اشاره به وضعیت طرقبه و شاندیز در طرح جامع شهری مشهد بیان کرد: مردم عزیز طرقبه و شاندیز ایجاد شهرستان طرقبه و شاندیز را حق خود می دانند و باید از این حق دفاع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در راستای رفع این اختلاف می توانیم الگوی این شهرستان، شمیرانات تهران باشد. شهرستان طرقبه و شاندیز با فرمانداری مستقل اما با مدیریت یکپارچه شهری با مشهد باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: در شورای چهارم تلاش هایی برای توجه بیشتر به حاشیه شهر مشهد انجام شد و حاشیه را به یک گفتمان شهری تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور محترم و دولت نیز به این موضوع توجه ویژه ای کردند به طوریکه حاشیه شهر مشهد به متن سفر استانی تبدیل شد، اما متاسفانه در بودجه ۹۴ تبلور نیافت.

فیاضی افزود: گفتمان و حرف؛ مشکل حاشیه شهر مشهد را حل نمی کند، انتظار می رود نماینده محترم عالی دولت و نمایندگان محترم مشهد در مجلس موضوع را تا پایدار کردن ردیف بودجه برای حاشیه شهر مشهد به طور جدی پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: همچنین تبدیل حاشیه شهر و توس به یک شهرستان مستقل و با فرمانداری مستقل و با الگوی ری و شمیرانات تهران یعنی مدیریت یکپارچه شهری با مشهد و به عنوان یک یا چند منطقه از شهرداری می تواند یک پیشنهاد ساختاری برای حل معضلات حاشیه شهر باشد.

منبع: مهر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0